آموزۀ ولایتالزامات بینش هانری کربن درباره ولایت در روش مطالعه تاریخی اسلام (بررسی دو رویکرد تاریخ قدسی و تاریخمندی فهم دین) [دوره 23، شماره 89، 1397، صفحه 120-143]
آنالوژیآنالوژی، اقسام و مبانی آن: بررسی دیدگاه آکوئیناس و ابن سینا [دوره 21، شماره 82، 1395، صفحه 4-30]
آیتالله جوادی آملیکارکردها و چالشهای گسترش حکمت عملی با تکیه بر آموزههای فارابی و آیتالله جوادی آملی [دوره 23، شماره 90، 1397، صفحه 79-97]
آیتالله جوادی آملیصورتبندی سازوکار حداقلی نظریه آیتالله جوادی آملی برای تقسیمبندی علوم [دوره 24، شماره 94، 1398، صفحه 70-88]
آیتالله سیدعلی خامنهایتمدن نوین اسلامی در اندیشه آیتالله خامنهای (چیستی و چگونگی تکامل تمدنی جمهوری اسلامی ایران) [دوره 19، شماره 74، 1393، صفحه 198-237]
آیت الله مصباح یزدیلغزش معناشناختی در نظریههای اخلاقی غایتگرا با تأکید بر نظریۀ اخلاقی استاد مصباح یزدی [دوره 23، شماره 89، 1397، صفحه 4-28]
آیتالله مصباح یزدی(ره)تحول در علم کلام از دیدگاه آیت الله مصباح یزدی(ره) [دوره 27، شماره 106، 1401، صفحه 7-34]
آینده فلسفه"تحولات سده اخیر حوزه علمیه قم در باب فلسفه اولی [دوره 27، شماره 106، 1401، صفحه 104-138]
آیه ابتلاءعصمت امام از آغاز ولادت با تحلیل واژگانی "صادق"، "ظالم" و "اراده مستمر تطهیر" (با رویکرد تبیینی) [(مقالات آماده انتشار)]
آیه اطیعوا اللهکاربست دادههای مبحث مطلق و مقید علم اصول در مقاله "بررسی دلالت آیه "اطیعوا" بر عصمت" در سنجه اعتبار [(مقالات آماده انتشار)]
آیه تطهیرعصمت امام از آغاز ولادت با تحلیل واژگانی "صادق"، "ظالم" و "اراده مستمر تطهیر" (با رویکرد تبیینی) [(مقالات آماده انتشار)]
آیه صادقینعصمت امام از آغاز ولادت با تحلیل واژگانی "صادق"، "ظالم" و "اراده مستمر تطهیر" (با رویکرد تبیینی) [(مقالات آماده انتشار)]
آیۀ فطرتآیۀ فطرت و نظریۀ توحید و دین فطری؛ رهیافت تاریخی [دوره 14، شماره 55، 1388، صفحه 63-85]
آیین کاتولیکتحلیل نظریۀ محمود ایوب با عنوان رنج رهاییبخش در اسلام [دوره 28، شماره 111، 1402، صفحه 39-64]
آیین یارسانبررسی و تحلیل منزلت امام حسین (علیه السّلام) در آیین اهل حق [دوره 29، شماره 113، 1403، صفحه 137-171]
ا
ائمه اطهار(علیهم السّلام)بررسی سرایت دلایل عصمت از شخصی به شخص دیگر [دوره 26، شماره 101، 1400، صفحه 185-212]
ابتهاجواکاوی مفهوم اختیار در حکمت متعالیه [دوره 24، شماره 94، 1398، صفحه 144-167]
ابرمعناخلق معنا یا کشف معنا؟ مطالعه، ارزیابی و همافزاییِ دیدگاههای اروین یالوم و ویکتور فرانکل پیرامون معناداری زندگی در بستر فلسفهدرمانی [دوره 26، شماره 104، 1400، صفحه 156-185]
ابژکتیوهگل و نزاع با ساختار انتزاعی ایدهآلیسم آلمانی: در راستای از تحقیر در آوردن جهان واقع [(مقالات آماده انتشار)]
ابنرشدجدال غزالی و ابنرشد در باب علیّت [دوره 14، شماره 54، 1388، صفحه 162-190]
ابن رشدتفسیر ابن رشد از عقلانیّت ارسطویی و نسبت آن با دین [دوره 27، شماره 106، 1401، صفحه 196-223]
ابنسیناخلق عقلی و سعادت جاوید؛ دیدگاه ابن سینا دربارۀ نقش خرد در مقام عمل بر سعادت اخروی [دوره 15، شماره 59، 1389، صفحه 42-63]
ابنسیناتحول معرفتشناختی کلام امامیّه در دوران میانی و نقش ابنسینا در آن [دوره 20، شماره 77، 1394، صفحه 81-114]
ابنسینامعنا و ماهیت عمل بر اساس حد وسط اخلاقی نزد ابن سینا [دوره 21، شماره 81، 1395، صفحه 78-91]
ابنسینابرهان وجودی آنسلم(بر اساس تقریر گراهام اُپی) و مقایسه آن با برهان صدیقین ابنسینا [دوره 25، شماره 98، 1399، صفحه 106-136]
ابنسیناگستره و محدودۀ شهود عقلی در اخلاق مشرقی ابنسینا [دوره 18، شماره 71، 1392، صفحه 51-64]
ابن سیناامکان یا امتناع معاد جسمانی و ارتباط آن با ساختار زبان دین از دیدگاه ابن سینا [دوره 22، شماره 85، 1396، صفحه 64-88]
ابن سینابررسی رؤیا از دیدگاه ارسطو و ابن سینا [دوره 25، شماره 99، 1399، صفحه 75-96]
ابنسینااثبات جاودانگی نفس در نظر افلاطون و تأثیر آن در برهان بساطت نفس سینوی در اثبات جاودانگی نفس (یک بررسی تاریخی) [دوره 25، شماره 99، 1399، صفحه 54-74]
ابن سینانظریۀ عمل ابن سینا [دوره 16، شماره 64، 1390، صفحه 27-44]
ابن سینامشکلات رابطۀ نفس و بدن: مقایسه ابنسینا و ملاصدرا [دوره 16، شماره 63، 1390، صفحه 2-31]
ابن سیناتأثیر تلقی ابن سینا از نفس بر تصویر او از جاودانگی [دوره 15، شماره 60، 1389، صفحه 2-17]
ابن سینابرهان در فلسفه کانت [دوره 25، شماره 98، 1399، صفحه 82-105]
ابنطفیلبررسی «حیّبن یقظان» ابنطفیل از منظر ذاتگرایی و ساختگرایی [دوره 18، شماره 72، 1392، صفحه 150-175]
ابنعربیشیخ علاء الدوله سمنانی و نقد نظریه وحدت وجود ابن عربی [دوره 25، شماره 99، 1399، صفحه 127-148]
ابنعربیشیوههای ارتباطی خداوند با انسان؛ تحلیلی از دیدگاه صوفیه دربارۀ ولیّپنداری خود و امکان مخاطبۀ مستقیم با خداوند [دوره 26، شماره 101، 1400، صفحه 93-119]
ابن عربینسبت سعادت اخلاقی و جاودانگی در اندیشه ابن عربی و کیرکگور [دوره 25، شماره 98، 1399، صفحه 28-54]
ابن فسانجسنقش معتزلیانِ شیعه شده در گرایش کلام امامیه به اعتزال [دوره 17، شماره 66، 1391، صفحه 28-59]
ابن قبهنقش معتزلیانِ شیعه شده در گرایش کلام امامیه به اعتزال [دوره 17، شماره 66، 1391، صفحه 28-59]
ابن قبه رازیملاحظاتی بر خوانش مدرسی طباطبایی از ابن قبه [دوره 17، شماره 67، 1391، صفحه 122-140]
ابن مملک. متکلمان ناشناخته امامی بغداد از غیبت صغری تا دوران شیخ مفید [دوره 17، شماره 66، 1391، صفحه 60-82]
ابن مملک اصفهانینقش معتزلیانِ شیعه شده در گرایش کلام امامیه به اعتزال [دوره 17، شماره 66، 1391، صفحه 28-59]
ابن میثم بحرانیمواجهه متکلمان امامیه با فلسفه در سده هفتم [دوره 20، شماره 77، 1394، صفحه 115-151]
ابوالحسین مزینشطحیات صوفیه در سنجۀ آیات و روایات (مطالعۀ موردی: شطحیات ابوالحسین مزین و ابوالقاسم نصرآبادی) [دوره 26، شماره 102، 1400، صفحه 150-176]
اخلاق فضیلتبررسی تطبیقی الگوگرایی در مسیحیت و اسلام، با تأکید بر دیدگاه زگزبسکی و اخلاق ولایی [دوره 28، شماره 111، 1402، صفحه 7-38]
اخلاقگرایِ عقلانیتحلیلی انگیزهشناختی از شکاکیت هیوم و تأثیر آن بر شهرت هیوم به الحاد: کوششی برای رفع اتهام شکاکیت از هیوم [دوره 23، شماره 90، 1397، صفحه 123-150]
اخلاق محضتناظر انسانشناسی عملگرا و انسانشناسی اخلاقی کانت و نقش آنها در تحقق عملی اخلاق وی [دوره 26، شماره 101، 1400، صفحه 6-36]
اخلاقمحوریاخلاقمحوری یا باورمحوری؟ تحلیلی انتقادی از حکمت جهاد ابتدایی [دوره 25، شماره 97، 1399، صفحه 33-55]
اخلاق مشرقیگستره و محدودۀ شهود عقلی در اخلاق مشرقی ابنسینا [دوره 18، شماره 71، 1392، صفحه 51-64]
اخلاق هکهککردن و نفوذ به سیستمهای رایانهای از منظر اخلاقی [دوره 20، شماره 78، 1394، صفحه 104-128]
اخلاق ولاییبررسی تطبیقی الگوگرایی در مسیحیت و اسلام، با تأکید بر دیدگاه زگزبسکی و اخلاق ولایی [دوره 28، شماره 111، 1402، صفحه 7-38]
اخلاقیبودن ازدواجفمینیسم و غیراخلاقی بودن ازدواج [دوره 29، شماره 114، 1403، صفحه 7-37]
ادات شرطبررسی دو استدلال به نفع نظریه منطقدانان در تبیین معنای جملات شرطی [دوره 16، شماره 62، 1390، صفحه 107-140]
ادبیات پادآرمانشهریتحلیل تطبیقی اثرات مدرنیسم بر از خودبیگانگی و چالشهای اگزیستانسیالیستی در ادبیات پادآرمانشهری: کافکا و هاکسلی [(مقالات آماده انتشار)]
ادبیات فارسی دبیرستاننقدی بر گزینش متون صوفیه در کتب درسی ادبیات فارسی و تاثیر ضمنی آن در ایجاد باورهای فرقهای [دوره 26، شماره 103، 1400، صفحه 172-199]
ادراکچیستی لذت از منظر ابنسینا و فخر رازی [دوره 17، شماره 68، 1391، صفحه 37-61]
ادراکات اعتبارینظریۀ عدالت اجتماعی علامه طباطبایی و مبانی آن [دوره 22، شماره 86، 1396، صفحه 93-117]
ادراکات حقیقیبررسی اعتباریبودن علوم انسانی از منظر علامه طباطبایی [دوره 27، شماره 105، 1401، صفحه 7-30]
ادراک حسیآزادی بهمثابۀ سرچشمه ابداع در هنر [دوره 18، شماره 71، 1392، صفحه 65-87]
ارادۀ آزاداراده آزاد؛ دیدگاههای معاصر در باب ارادۀ آزاد [دوره 15، شماره 57، 1389، صفحه 149-188]
ارادۀ آزاداراده آزاد و دشواره جبر در نظریه سلطنت [دوره 26، شماره 103، 1400، صفحه 60-87]
ارادۀ الهیتحلیلی تاریخی از علمانگاری ارادۀ خداوند در کلام امامیه [دوره 27، شماره 105، 1401، صفحه 112-136]
ارتباط با هم نوعتبیین معناشناختی و هستیشناختی تنهایی وجودی و ارائۀ رهیافتهای آن از دیدگاه اروین د. یالوم و ملاصدرا [دوره 27، شماره 107، 1401، صفحه 7-31]
ارجاء سیاسیمعنای «ارجاء» در روایات اهل بیت(ع) [دوره 17، شماره 67، 1391، صفحه 67-91]
ارجاء کلامیمعنای «ارجاء» در روایات اهل بیت(ع) [دوره 17، شماره 67، 1391، صفحه 67-91]
ارزشتناسب و سازگاری وجودی به منزلۀ ارزش بنیادین [دوره 18، شماره 69، 1392، صفحه 2-33]
اعتماد معرفتیبررسی برهان اجماع عام برای اثبات وجود خدا بر اساس تقریر لیندا زاگزبسکی [دوره 28، شماره 110، 1402، صفحه 83-114]
اعتیاداعتیاد اینترنتی از منظر اخلاقی و آسیبهای اخلاقی آن [دوره 21، شماره 83، 1395، صفحه 98-123]
اعتیاد اینترنتیاعتیاد اینترنتی از منظر اخلاقی و آسیبهای اخلاقی آن [دوره 21، شماره 83، 1395، صفحه 98-123]
اعجازنقدی بر نقد نه طوطی مُقلّد، نه زنبور مُولّد [دوره 12، شماره 48-47، 1386، صفحه 201-231]
افضلبودننقد و بررسی اشکالات فخر رازی بر دلایل افضلیّت امیر مؤمنان علی(علیه السّلام)در کتاب الاربعین فی اصول الدین [دوره 25، شماره 100، 1399، صفحه 180-205]
افلاطونگزارش, تحلیل و نقد کتاب الجمع بین رأیى الحکیمین اثر فارابى [دوره 12، شماره 46-45، 1386، صفحه 116-140]
افلاطوننظریۀ اخلاقشناختی ارسطو؛ سنتزی از آموزههای افلاطون و پروتاگوراس [دوره 21، شماره 81، 1395، صفحه 124-147]
افلاطوناثبات جاودانگی نفس در نظر افلاطون و تأثیر آن در برهان بساطت نفس سینوی در اثبات جاودانگی نفس (یک بررسی تاریخی) [دوره 25، شماره 99، 1399، صفحه 54-74]
افلاطونرابطۀ فلسفه، کاتارسیس و مرگ در اندیشه افلاطون [دوره 25، شماره 100، 1399، صفحه 55-76]
اقتصاداعتدالگرایی در گسترۀ تاریخ تمدن اسلامی؛ یک بررسی مقدماتی [دوره 19، شماره 75، 1393، صفحه 40-66]
اقتصاد اشتراکینقد نظریۀ سوسیالیستی اقتصاد اشتراکی از منظر اخلاقی؛ بر مبنای تفکرات فردریش هایک و آین رند [دوره 26، شماره 104، 1400، صفحه 127-155]
اقسام فاعلطبقهبندی علت فاعلی در نظام صدرایی و بررسی نوآوری وی در فاعل بالتسخیر [دوره 20، شماره 78، 1394، صفحه 4-32]
اقلیتهای دینیسید حسین نصر و مساله شناسایی اقلیت های دینی [دوره 29، شماره 114، 1403، صفحه 38-66]
اقناعتفسیر ابن رشد از عقلانیّت ارسطویی و نسبت آن با دین [دوره 27، شماره 106، 1401، صفحه 196-223]
اقناعقالبهای اقناعی در سیره امام رضا (علیهالسلام) از نظرگاه زبانشناسی شناختی، معطوف به ولایتپذیری مخاطبان [دوره 29، شماره 114، 1403، صفحه 127-156]
اگزیستانسیالیسمبازخوانی نمایشنامۀ پایان بازی اثر ساموئل بکت بر اساس اصول اگزیستانسیالیسم [دوره 27، شماره 108، 1401، صفحه 173-200]
اگوی استعلاییتعیین مبنای اختلاف فیزیکالیسم پیشینی و پسینی و بررسی لوازم هرکدام [دوره 15، شماره 57، 1389، صفحه 23-49]
الاهیاتدرآمدی بر «الاهیات عملی» در اندیشۀ دینیِ مدرن [دوره 16، شماره 61، 1390، صفحه 109-135]
الاهیات آزادیبخشالاهیات آزادیبخش آمریکای لاتین و وجوه تمایز آن با الاهیات مسیحی معاصر [دوره 14، شماره 56، 1388، صفحه 156-182]
الگوهاکانت و الگوی معماری در فلسفهورزی [دوره 22، شماره 87، 1396، صفحه 157-175]
الگوهای شناختمقایسه روششناختی الگوهای الهیاتی اسلامی و جامعهشناسی مدرن (با تأکید بر تزاحمات و تعاملات رویکردهای کلاسیک) [دوره 20، شماره 80، 1394، صفحه 157-183]
الگوی کانتکانت و الگوی معماری در فلسفهورزی [دوره 22، شماره 87، 1396، صفحه 157-175]
المیزانتعریف علم حضوری در تفاسیر المیزان، الصافی و فلسفه ملاصدرا [دوره 28، شماره 110، 1402، صفحه 115-141]
الن هیورثارزیابی تطبیقی دیدگاه مایکل سندل و آلن هیورث درباره لیبرالیسم راولز [دوره 19، شماره 73، 1393، صفحه 120-146]
الهامالهام واژهها: بررسی نظریههای لفظمحور در باب الهام کتاب مقدس [دوره 14، شماره 55، 1388، صفحه 86-110]
الهامشیوههای ارتباطی خداوند با انسان؛ تحلیلی از دیدگاه صوفیه دربارۀ ولیّپنداری خود و امکان مخاطبۀ مستقیم با خداوند [دوره 26، شماره 101، 1400، صفحه 93-119]
الهام لفظمحورالهام واژهها: بررسی نظریههای لفظمحور در باب الهام کتاب مقدس [دوره 14، شماره 55، 1388، صفحه 86-110]
الهیاتمقایسه روششناختی الگوهای الهیاتی اسلامی و جامعهشناسی مدرن (با تأکید بر تزاحمات و تعاملات رویکردهای کلاسیک) [دوره 20، شماره 80، 1394، صفحه 157-183]
الهیاتفهم منشأ خودآیینی انسان در فلسفهٔ دکارت از طریق مبانی دین مسیحیت و الهیات توماسآکوئینی [دوره 29، شماره 115، 1403، صفحه 7-34]
الهیاتوفاداری و خیانت هنرمسیحی به الهیات نزد ژیل دلوز [(مقالات آماده انتشار)]
الهیات اخلاقنقدی بر دیدگاه جایگزینی تقوا به جای اخلاق در هندسۀ معارف دین [دوره 28، شماره 112، 1402، صفحه 57-83]
الهیات پویشیبررسی و نقد دیدگاه دیویدگریفین درباره قدرت خداوند [دوره 25، شماره 97، 1399، صفحه 117-140]
امامتنظریه «امامت باطنی در تشیع نخستین» در بوته نقد [دوره 17، شماره 67، 1391، صفحه 173-198]
امامتارزیابی و نقد نوآوریهای شاه ولیالله دهلوی در حوزه خلافت و امامتشناسی [دوره 23، شماره 91، 1397، صفحه 56-82]
امامتنقد و بررسی اشکالات فخر رازی بر دلایل افضلیّت امیر مؤمنان علی(علیه السّلام)در کتاب الاربعین فی اصول الدین [دوره 25، شماره 100، 1399، صفحه 180-205]
امامتظرفیتشناسی مؤلفههای امامت در ایجاد نظم تمدنی [دوره 29، شماره 113، 1403، صفحه 61-90]
امامتبازخوانی و اثبات روایی اوصاف و شروط امامت از نگاه مرجعیت دینی [(مقالات آماده انتشار)]
امام حسین×طرح کلی اندیشۀ اسلامی در کربلا با محوریت خطبۀ هشتم ذیالحجه امام حسین(ع) در مکه [دوره 30، شماره 118، 1404، صفحه 164-199]
امام حسین(علیه السّلام)بررسی و تحلیل منزلت امام حسین (علیه السّلام) در آیین اهل حق [دوره 29، شماره 113، 1403، صفحه 137-171]
امام خمین(ره)رابطه لذت، فضیلت و سعادت در اندیشه سنکای رواقی و امام خمینی (ره) [دوره 24، شماره 96، 1398، صفحه 103-126]
امام خمینی (ره)بررسی زندهانگاری و نطق جمادات در نظریه امام خمینی (ره) [دوره 18، شماره 71، 1392، صفحه 136-159]
امام خمینی(ره)مبانی نظری «فنا» از نظر امام خمینی(قدّس سرّه) و مایستر اکهارت [دوره 25، شماره 100، 1399، صفحه 77-103]
امام علی(ع)نگاهی نو به روشهای تفسیری فریقین در تفسیر آیۀ 55 سورۀ مائده در اثبات ولایت حضرت علی (علیه السّلام) [دوره 30، شماره 118، 1404، صفحه 124-163]
امام علی(علیه السّلام)نقد و بررسی اشکالات فخر رازی بر دلایل افضلیّت امیر مؤمنان علی(علیه السّلام)در کتاب الاربعین فی اصول الدین [دوره 25، شماره 100، 1399، صفحه 180-205]
امام واسطه شناخت خدا"شناخت امام به جای شناخت خداوند؛ نقد و بررسی اندیشه دکتر محمدعلی امیرمعزی [دوره 29، شماره 114، 1403، صفحه 99-126]
امامیهاعتزالگرایی سید مرتضی؛ بررسی و نقد [دوره 18، شماره 72، 1392، صفحه 121-149]
امر حسیچگونگی غلبه هنر بر متافیزیک غرب در تفکر هایدگر [دوره 25، شماره 100، 1399، صفحه 6-26]
امر خیرخوانشی انتقادی از ماهیت امر اخلاقی در تفکر نیشیدا کیتارو (مکتب کیوتو) [دوره 26، شماره 103، 1400، صفحه 88-110]
امر زیباهماهنگی قوا و ایدهها در امر زیبا و والا: مبنای ابعاد تربیتی نقد سوم کانت [دوره 28، شماره 111، 1402، صفحه 188-222]
امر قدسیالزامات بینش هانری کربن درباره ولایت در روش مطالعه تاریخی اسلام (بررسی دو رویکرد تاریخ قدسی و تاریخمندی فهم دین) [دوره 23، شماره 89، 1397، صفحه 120-143]
امر مطلقتبیین و تحلیل مفهوم وظیفه در اخلاق کانت [دوره 14، شماره 56، 1388، صفحه 36-61]
امر والاهماهنگی قوا و ایدهها در امر زیبا و والا: مبنای ابعاد تربیتی نقد سوم کانت [دوره 28، شماره 111، 1402، صفحه 188-222]
امکانتصورپذیری و توجیه باور وجهی؛ دفاع از مدل یبلو [دوره 23، شماره 90، 1397، صفحه 151-175]
امکان شناخت خدا"شناخت امام به جای شناخت خداوند؛ نقد و بررسی اندیشه دکتر محمدعلی امیرمعزی [دوره 29، شماره 114، 1403، صفحه 99-126]
امنیتهککردن و نفوذ به سیستمهای رایانهای از منظر اخلاقی [دوره 20، شماره 78، 1394، صفحه 104-128]
امور روانشناختیهویت شخصی؛ نگاهی به چند رویکرد رایج [دوره 15، شماره 58، 1389، صفحه 134-152]
باورهای متناقضپاسخ های الکتروفیزیولوژیک پوست و خودفریبی اخلاقی: مطالعه موردی گور و ساکیم [(مقالات آماده انتشار)]
باید و نبایدمفهوم ضرورت در نظریۀ اخلاقی آیت الله مصباح یزدی [دوره 21، شماره 84، 1395، صفحه 4-25]
بایزیدشیوههای ارتباطی خداوند با انسان؛ تحلیلی از دیدگاه صوفیه دربارۀ ولیّپنداری خود و امکان مخاطبۀ مستقیم با خداوند [دوره 26، شماره 101، 1400، صفحه 93-119]
بساطت نفساثبات جاودانگی نفس در نظر افلاطون و تأثیر آن در برهان بساطت نفس سینوی در اثبات جاودانگی نفس (یک بررسی تاریخی) [دوره 25، شماره 99، 1399، صفحه 54-74]
بصرهامتداد جریان کلامی هشام بن حکم در بصره؛ جریانی نویافته در تاریخ تفکر امامیه نخستین [دوره 24، شماره 93، 1398، صفحه 5-30]
بقاء بدنبقاء نفس از دیدگاه ملاصدرا [دوره 16، شماره 63، 1390، صفحه 121-150]
بقاء نفسبقاء نفس از دیدگاه ملاصدرا [دوره 16، شماره 63، 1390، صفحه 121-150]
بقای نفسبررسی سازگاری نظریۀ تجرد نفس با آموزههای قرآنی مربوط به زندگی اخروی [دوره 25، شماره 99، 1399، صفحه 30-53]
بقای نفساثبات جاودانگی نفس در نظر افلاطون و تأثیر آن در برهان بساطت نفس سینوی در اثبات جاودانگی نفس (یک بررسی تاریخی) [دوره 25، شماره 99، 1399، صفحه 54-74]
بکتبازخوانی نمایشنامۀ پایان بازی اثر ساموئل بکت بر اساس اصول اگزیستانسیالیسم [دوره 27، شماره 108، 1401، صفحه 173-200]
تشیعالزامات بینش هانری کربن درباره ولایت در روش مطالعه تاریخی اسلام (بررسی دو رویکرد تاریخ قدسی و تاریخمندی فهم دین) [دوره 23، شماره 89، 1397، صفحه 120-143]
تناسب وجودیتناسب و سازگاری وجودی به منزلۀ ارزش بنیادین [دوره 18، شماره 69، 1392، صفحه 2-33]
تناقض و تخالفپژوهشی قرآنی-تفسیری در معرفی و تبیین تئوریِ توحید بنیان تقریب [دوره 27، شماره 105، 1401، صفحه 160-188]
تنزیل لفظی وحیبررسی نقش جبرئیل در نزول لفظی وحی از منظر عرفان اسلامی [دوره 24، شماره 93، 1398، صفحه 31-54]
تنهاییفردیت و تنهایی در اندیشۀ دینی کیرکگور و دلالتهای تربیتی آن [دوره 30، شماره 117، 1404، صفحه 103-129]
تنهاییِ وجودیتبیین معناشناختی و هستیشناختی تنهایی وجودی و ارائۀ رهیافتهای آن از دیدگاه اروین د. یالوم و ملاصدرا [دوره 27، شماره 107، 1401، صفحه 7-31]
تهذیبتوضیح نسبت مرگ ارادی، معرفت و اخلاق در اندیشۀ صدرا [دوره 27، شماره 107، 1401، صفحه 99-120]
تُهیّتخوانشی انتقادی از ماهیت امر اخلاقی در تفکر نیشیدا کیتارو (مکتب کیوتو) [دوره 26، شماره 103، 1400، صفحه 88-110]
جمله شرطیبررسی دو استدلال به نفع نظریه منطقدانان در تبیین معنای جملات شرطی [دوره 16، شماره 62، 1390، صفحه 107-140]
جملۀ خودارجاعبررسی و نقد راهحل هورویچ برای پارادوکس دروغگو مطابق نظریۀ حداقلی صدق [دوره 26، شماره 102، 1400، صفحه 32-61]
جمهوری اسلامی ایرانتمدن نوین اسلامی در اندیشه آیتالله خامنهای (چیستی و چگونگی تکامل تمدنی جمهوری اسلامی ایران) [دوره 19، شماره 74، 1393، صفحه 198-237]
جنسیتگراییاستدلالهایی به سود و زیان بازنمودگرایی [دوره 15، شماره 58، 1389، صفحه 2-22]
جنگ فرهنگیبررسی کلی مفاهیم پایۀ تمدّن اسلامی در اندیشۀ مالک بن نبی [دوره 19، شماره 74، 1393، صفحه 88-116]
جنیفر لکیگواهی به مثابه منبع تولید معرفت؛ بررسی و تحلیل دیدگاه جنیفرلکی [دوره 17، شماره 68، 1391، صفحه 75-95]
جهادجامعه، فرهنگ و تمدّن در تفکّر و تجربۀ صوفیان مسلمان [دوره 16، شماره 64، 1390، صفحه 75-99]
جهاد ابتداییاخلاقمحوری یا باورمحوری؟ تحلیلی انتقادی از حکمت جهاد ابتدایی [دوره 25، شماره 97، 1399، صفحه 33-55]
جهان اخلاقاحتجاج اخلاقی بر ضرورت زندگی پس از مرگ [دوره 25، شماره 98، 1399، صفحه 6-27]
جهانِ اسلام«سکولاریسمِ گزینهای» در جهان اسلام؛ بررسی اندیشهٔ چارلز تیلور دربارهٔ فرایند عرفیشدنِ جوامع اسلامی [دوره 28، شماره 112، 1402، صفحه 7-31]
جهان واقعیبررسی و نقد دیدگاه دیویدگریفین درباره قدرت خداوند [دوره 25، شماره 97، 1399، صفحه 117-140]
جهش ایمانفردیت و تنهایی در اندیشۀ دینی کیرکگور و دلالتهای تربیتی آن [دوره 30، شماره 117، 1404، صفحه 103-129]
جوادی آملیتعقّل و تدیّن در ساحتهای تمدّن از منظر حکیم متألّه جوادی آملی [دوره 19، شماره 74، 1393، صفحه 117-143]
جورج ادوارد مورمغالطه طبیعتگرایانه از منظر جورج مور [دوره 20، شماره 79، 1394، صفحه 32-57]
جوهربررسی تحلیلی و مقایسهای مفهوم جوهر در فلسفه ارسطو و ملاصدرا [دوره 25، شماره 98، 1399، صفحه 164-181]
جوهر انساننفس و روح از نظر میرزا مهدی اصفهانی [دوره 15، شماره 60، 1389، صفحه 103-124]
چالشهای اگزیستانسیالیستیتحلیل تطبیقی اثرات مدرنیسم بر از خودبیگانگی و چالشهای اگزیستانسیالیستی در ادبیات پادآرمانشهری: کافکا و هاکسلی [(مقالات آماده انتشار)]
خطبۀ مکهطرح کلی اندیشۀ اسلامی در کربلا با محوریت خطبۀ هشتم ذیالحجه امام حسین(ع) در مکه [دوره 30، شماره 118، 1404، صفحه 164-199]
خلاقیتنقش هستیشناسی شهودی، ساختمندی و تمثیل در تخیل خلاق علمی [دوره 24، شماره 93، 1398، صفحه 101-126]
خلق از عدمخدا: محرّک نامتحرک [دوره 12، شماره 46-45، 1386، صفحه 25-41]
خلق از عدمبررسی دیدگاه کندی در نظریۀ صدور و خلق از عدم [دوره 29، شماره 115، 1403، صفحه 35-62]
خلق معناخلق معنا یا کشف معنا؟ مطالعه، ارزیابی و همافزاییِ دیدگاههای اروین یالوم و ویکتور فرانکل پیرامون معناداری زندگی در بستر فلسفهدرمانی [دوره 26، شماره 104، 1400، صفحه 156-185]
خلود نفسخلود نفس بدون بدن [دوره 12، شماره 46-45، 1386، صفحه 59-76]
خلود نفس بدون بدنخلود نفس بدون بدن [دوره 12، شماره 46-45، 1386، صفحه 59-76]
خلیفه اللهمطالعه ای تطبیقی در ارزیابی از رویکرد اسلامی در خصوص معنای زندگی [(مقالات آماده انتشار)]
خواستبرهمکُنشِ اجزای نفس و تکوینِ مبادی عمل در اخلاق نیکوماخوس [دوره 26، شماره 104، 1400، صفحه 37-64]
دیوید کریستن سنمعرفت شناسی اختلاف نظر و شواهد مرتبه ی بالاتر [(مقالات آماده انتشار)]
دیوید گریفینبررسی و نقد دیدگاه دیویدگریفین درباره قدرت خداوند [دوره 25، شماره 97، 1399، صفحه 117-140]
دیوید هیومتحلیلی انگیزهشناختی از شکاکیت هیوم و تأثیر آن بر شهرت هیوم به الحاد: کوششی برای رفع اتهام شکاکیت از هیوم [دوره 23، شماره 90، 1397، صفحه 123-150]
دیوید هیومسهم دیوید هیوم در پیدایش روانشناسیگرایی در فلسفۀ غربی [دوره 27، شماره 108، 1401، صفحه 115-146]
دیوید هیومآیا دیوید هیوم برای پذیرش وجود خداوند جایی باقی میگذارد؟ [دوره 29، شماره 113، 1403، صفحه 7-33]
ذ
ذاتتبیین و بررسی تجلّی خداوند از نگاه آیین یاری (اهل حق) و عرفان اسلامی [دوره 26، شماره 103، 1400، صفحه 111-147]
ذاتگراییدلالتِ صلب و ذاتگرایی درباره افراد [دوره 14، شماره 55، 1388، صفحه 143-173]
ذاتگراییبررسی «حیّبن یقظان» ابنطفیل از منظر ذاتگرایی و ساختگرایی [دوره 18، شماره 72، 1392، صفحه 150-175]
ذات و صفات الهیتبیین و تحلیل دیدگاه معرفی ذات الهی و ممکنات به عنوان موضوع علم کلام و شبهه زدائی از آن [دوره 27، شماره 106، 1401، صفحه 35-64]
ذبح اسماعیلذبح اسماعیل و اسلوب اوامر امتحانی در شریعت [دوره 18، شماره 72، 1392، صفحه 33-53]
ذهننسبت رویکردهای مختلف به ذهن با امکان هوش مصنوعی قوی [دوره 28، شماره 111، 1402، صفحه 158-187]
ذهنرابطۀ زبان با زیست انسانی بر مبنای نظریۀ زبانی سوسور [دوره 29، شماره 113، 1403، صفحه 172-192]
ذهن اندیشناکمنشأ الزامهای اخلاقی از نظر کریستین کرسگارد [دوره 22، شماره 85، 1396، صفحه 114-147]
ذهنگرایینقدی بر سازوکار واقعگرایی متافیزیکی در اصول فقه امامی [دوره 27، شماره 105، 1401، صفحه 31-60]
ر
رؤیا.ارزش معرفتی تجربۀ فراحسی بر اساس سیرۀ اهل بیت(علیه السّلام) [دوره 30، شماره 118، 1404، صفحه 7-41]
رابطة دیالوگینقدی بر نقد نه طوطی مُقلّد، نه زنبور مُولّد [دوره 12، شماره 48-47، 1386، صفحه 201-231]
رابطهتبیین معناشناختی و هستیشناختی تنهایی وجودی و ارائۀ رهیافتهای آن از دیدگاه اروین د. یالوم و ملاصدرا [دوره 27، شماره 107، 1401، صفحه 7-31]
رابطه ذات و صفاتبررسی و نقد قیاس غایب بر شاهد در اثبات نظریۀ زیادت صفات بر ذات الهی [دوره 24، شماره 96، 1398، صفحه 28-50]
رابطۀ اخلاق و دیننقدی بر دیدگاه جایگزینی تقوا به جای اخلاق در هندسۀ معارف دین [دوره 28، شماره 112، 1402، صفحه 57-83]
رابطۀ استخدامیگونهشناسی تمثیلات در باب پیوند نفس و بدن [دوره 27، شماره 107، 1401، صفحه 121-148]
رابطۀ استعلاییمعرفت و علایق انسانی؛ جُستاری دربارۀ نسبت دو مقوله [دوره 23، شماره 92، 1397، صفحه 127-151]
رابطۀ انعکاسنظریۀ انعکاس؛ رهیافتی فلسفی- روان شناختی به رابطۀ نفس و بدن [دوره 15، شماره 59، 1389، صفحه 83-120]
رابطۀ برساختهمعرفت و علایق انسانی؛ جُستاری دربارۀ نسبت دو مقوله [دوره 23، شماره 92، 1397، صفحه 127-151]
رابطۀ برسازندهمعرفت و علایق انسانی؛ جُستاری دربارۀ نسبت دو مقوله [دوره 23، شماره 92، 1397، صفحه 127-151]
رابطۀ تحققکارکردگرایی نقش و زندگی پس از مرگ [دوره 23، شماره 91، 1397، صفحه 159-175]
رابطۀ تدبیریگونهشناسی تمثیلات در باب پیوند نفس و بدن [دوره 27، شماره 107، 1401، صفحه 121-148]
رابطۀ زبان و تفکربررسی «حیّبن یقظان» ابنطفیل از منظر ذاتگرایی و ساختگرایی [دوره 18، شماره 72، 1392، صفحه 150-175]
رابطۀ سازهایهمدلی در اخلاق؛ بررسی تأثیر همدلی بر قضاوت اخلاقی [دوره 27، شماره 108، 1401، صفحه 35-58]
رابطۀ ضروریبررسی تحلیلی مبانی و نتایج دیدگاه رابطۀ ضروری معرفت و عمل اخلاقی [دوره 16، شماره 62، 1390، صفحه 2-28]
رابطۀ علیهمدلی در اخلاق؛ بررسی تأثیر همدلی بر قضاوت اخلاقی [دوره 27، شماره 108، 1401، صفحه 35-58]
رابطۀ نفس و بدنمشکلات رابطۀ نفس و بدن: مقایسه ابنسینا و ملاصدرا [دوره 16، شماره 63، 1390، صفحه 2-31]
رابطۀ نفس و بدنبقاء نفس از دیدگاه ملاصدرا [دوره 16، شماره 63، 1390، صفحه 121-150]
رابطۀ نفس و بدننظریۀ انعکاس؛ رهیافتی فلسفی- روان شناختی به رابطۀ نفس و بدن [دوره 15، شماره 59، 1389، صفحه 83-120]
رابطۀ نفس و بدننفس و بدن از دیدگاه علامه طباطبایی [دوره 15، شماره 59، 1389، صفحه 151-178]
رابطۀ نفس و بدننقد کتاب رابطۀ نفس و بدن از نظر ملاصدرا [دوره 15، شماره 57، 1389، صفحه 189-208]
رستاخیزباوریسنجش غیراخلاقی پنداشتن اعتقاد به حیات پس از مرگ [دوره 26، شماره 101، 1400، صفحه 37-63]
رسول خدا(ص)تطابق ظهور ملکی با حقیقت ملکوتی قرآن [دوره 22، شماره 86، 1396، صفحه 149-164]
رسول خدا(صلّی اللّه علیه وآله)واکاوی نظریهٔ زایش نفاق منسجم در حکومت اسلامی (با تأکید بر حکومت نبوی صلّی اللّه علیه) [دوره 30، شماره 117، 1404، صفحه 130-148]
رنجنقد و بررسی مسئله «رنج» در نظریه معنویت و عقلانیت [دوره 21، شماره 83، 1395، صفحه 77-97]
رندمقایسه مفهوم «خود» در نظریه اخلاقی ارسطو و آین رند [دوره 20، شماره 79، 1394، صفحه 58-80]
رهیافت لاادریگروانهبررسی استدلال شبهمستقیم مهار و پاسخ مککنا به آن [دوره 28، شماره 109، 1402، صفحه 7-29]
روابط مفهومی پیشینینقد روابط مفهومی پیشینی در اصطلاحنامه فلسفه اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی [دوره 28، شماره 109، 1402، صفحه 96-127]
رواقیانرابطه لذت، فضیلت و سعادت در اندیشه سنکای رواقی و امام خمینی (ره) [دوره 24، شماره 96، 1398، صفحه 103-126]
رواننفس و ابعاد و مراتب آن از دیدگاه علامه محمدتقی جعفری [دوره 15، شماره 60، 1389، صفحه 18-46]
رواندرمانی اگزیستانسیالخلق معنا یا کشف معنا؟ مطالعه، ارزیابی و همافزاییِ دیدگاههای اروین یالوم و ویکتور فرانکل پیرامون معناداری زندگی در بستر فلسفهدرمانی [دوره 26، شماره 104، 1400، صفحه 156-185]
روانشناسی اجتماعی دینبازخوانی نظریۀ ماکس وبر در همبستگی معنادار و مثبت سرمایهداری و پروتستانتیسم [دوره 14، شماره 56، 1388، صفحه 111-155]
روانشناسی اخلاقطبیعیگرایی در فلسفه اخلاق معاصر؛با تمرکز بر مصادیق کاربرد علوم تجربی در قلمرو فلسفه اخلاق [دوره 19، شماره 76، 1393، صفحه 56-76]
روانشناسیگراییسهم دیوید هیوم در پیدایش روانشناسیگرایی در فلسفۀ غربی [دوره 27، شماره 108، 1401، صفحه 115-146]
روایات اسلامیانگارههای مکاتب ثنوی در سنجهٔ روایات اسلامی [دوره 29، شماره 116، 1403، صفحه 67-99]
رویکرد اخلاقیاصول روششناسی مطالعۀ تمدن بر اساس رویکرد اخلاقی مارشال هاجسن [دوره 30، شماره 118، 1404، صفحه 72-99]
رویکرد ارجاء به ایمانرویکرد وظیفهگرایانه به ایمان و واکنشهای مختلف متکلمان امامیه تا قرن پنجم به آن [دوره 27، شماره 105، 1401، صفحه 89-111]
رویکرد غیرشناختیگرامر دینی از منظر فیلیپس و نقد آن [دوره 20، شماره 78، 1394، صفحه 129-153]
رویکرد فراتاریخیالزامات بینش هانری کربن درباره ولایت در روش مطالعه تاریخی اسلام (بررسی دو رویکرد تاریخ قدسی و تاریخمندی فهم دین) [دوره 23، شماره 89، 1397، صفحه 120-143]
رویکرد فضیلتگرایانه به ایمانرویکرد وظیفهگرایانه به ایمان و واکنشهای مختلف متکلمان امامیه تا قرن پنجم به آن [دوره 27، شماره 105، 1401، صفحه 89-111]
رویکردهای دینپژوهیضرورت نگاه تمدنی به مفهوم معنویت [دوره 19، شماره 75، 1393، صفحه 123-153]
ریزومپاسخ به یک پرسش با دلوز: اندیشیدن به چه معناست؟ [دوره 29، شماره 116، 1403، صفحه 7-44]
ز
زایشواکاوی نظریهٔ زایش نفاق منسجم در حکومت اسلامی (با تأکید بر حکومت نبوی صلّی اللّه علیه) [دوره 30، شماره 117، 1404، صفحه 130-148]
زبانرابطۀ انسان و هستی؛ اقتضائات و موانع از نگاه مارتین هیدگر [دوره 15، شماره 58، 1389، صفحه 177-201]
زبانعوامل انگیزشی وحدتبخش برای رسیدن به یکپارچگی ایدئال در تمدن از دیدگاه علامه جعفری [دوره 24، شماره 95، 1398، صفحه 6-30]
زبانرابطۀ زبان با زیست انسانی بر مبنای نظریۀ زبانی سوسور [دوره 29، شماره 113، 1403، صفحه 172-192]
زبانتحلیل و بررسی زبان فازی حکمت متعالیه با تکیه بر معنای زبان و شهود صدرایی [دوره 29، شماره 114، 1403، صفحه 195-225]
زبان ادبیتحلیل زبان ادبی قرآن با تکیه بر نقد نظریه جدایی زبان ادبی از زبان عادی [دوره 18، شماره 72، 1392، صفحه 2-32]
زبان دینگرامر دینی از منظر فیلیپس و نقد آن [دوره 20، شماره 78، 1394، صفحه 129-153]
زبان دینامکان یا امتناع معاد جسمانی و ارتباط آن با ساختار زبان دین از دیدگاه ابن سینا [دوره 22، شماره 85، 1396، صفحه 64-88]
زبان دینیآنالوژی، اقسام و مبانی آن: بررسی دیدگاه آکوئیناس و ابن سینا [دوره 21، شماره 82، 1395، صفحه 4-30]
زبانشناسی شناختیقالبهای اقناعی در سیره امام رضا (علیهالسلام) از نظرگاه زبانشناسی شناختی، معطوف به ولایتپذیری مخاطبان [دوره 29، شماره 114، 1403، صفحه 127-156]
زبانشناسی شناختیمعناشناسی شناختی و فرایند ظهور آن [دوره 30، شماره 117، 1404، صفحه 149-179]
زبان عادیتحلیل زبان ادبی قرآن با تکیه بر نقد نظریه جدایی زبان ادبی از زبان عادی [دوره 18، شماره 72، 1392، صفحه 2-32]
زبان فازیتحلیل و بررسی زبان فازی حکمت متعالیه با تکیه بر معنای زبان و شهود صدرایی [دوره 29، شماره 114، 1403، صفحه 195-225]
زبان قرآنبررسی زندهانگاری و نطق جمادات در نظریه امام خمینی (ره) [دوره 18، شماره 71، 1392، صفحه 136-159]
زبان معیارتحلیل زبان ادبی قرآن با تکیه بر نقد نظریه جدایی زبان ادبی از زبان عادی [دوره 18، شماره 72، 1392، صفحه 2-32]
زگزبسکیبازشناسی سرشت فضایل با تأکید بر دیدگاه لیندا زگزبسکی [دوره 19، شماره 76، 1393، صفحه 4-32]
زمانزمان موهوم در آیینه قرآن و حدیث [دوره 18، شماره 70، 1392، صفحه 144-171]
زمان موهومزمان موهوم در آیینه قرآن و حدیث [دوره 18، شماره 70، 1392، صفحه 144-171]
زندگیدرآمدی بر «الاهیات عملی» در اندیشۀ دینیِ مدرن [دوره 16، شماره 61، 1390، صفحه 109-135]
زندگیمعنای معنا در چهار دوره زندگی تولستوی [دوره 22، شماره 87، 1396، صفحه 34-62]
زندگیمطالعه ای تطبیقی در ارزیابی از رویکرد اسلامی در خصوص معنای زندگی [(مقالات آماده انتشار)]
زندگی اخرویبررسی سازگاری نظریۀ تجرد نفس با آموزههای قرآنی مربوط به زندگی اخروی [دوره 25، شماره 99، 1399، صفحه 30-53]
زندگی اخلاقیاحتجاج اخلاقی بر ضرورت زندگی پس از مرگ [دوره 25، شماره 98، 1399، صفحه 6-27]
زندگی پس از مرگکارکردگرایی نقش و زندگی پس از مرگ [دوره 23، شماره 91، 1397، صفحه 159-175]
زندگی پس از مرگبررسی انتقادی صورتبندی مادیانگارانۀ «بیکر» از زندگی پس از مرگ [دوره 24، شماره 93، 1398، صفحه 150-167]
زندگی پس از مرگاحتجاج اخلاقی بر ضرورت زندگی پس از مرگ [دوره 25، شماره 98، 1399، صفحه 6-27]
زهدجامعه، فرهنگ و تمدّن در تفکّر و تجربۀ صوفیان مسلمان [دوره 16، شماره 64، 1390، صفحه 75-99]
زیباییشناسیمتافیزیک در ویتگنشتاین:انکار یا ضرورت [دوره 28، شماره 109، 1402، صفحه 59-95]
سید حسین نصرسید حسین نصر و مساله شناسایی اقلیت های دینی [دوره 29، شماره 114، 1403، صفحه 38-66]
سیدحسین نصرماهیت انسان معاصر و نیازهاى او از دیدگاه سیدحسین نصر [دوره 14، شماره 55، 1388، صفحه 111-142]
سید مرتضینفس و معاد از دیدگاه سید مرتضی [دوره 15، شماره 60، 1389، صفحه 170-180]
سیدمرتضیبررسی مقایسهای زندگی پس از مرگ از نگاه سیدمرتضی و جانهیک [دوره 26، شماره 104، 1400، صفحه 65-96]
سید مرتضیاعتزالگرایی سید مرتضی؛ بررسی و نقد [دوره 18، شماره 72، 1392، صفحه 121-149]
سید مرتضیگونهشناسی تأویل و تبیین روایات در کتاب امالی سید مرتضی [دوره 17، شماره 68، 1391، صفحه 117-138]
سید مرتضینقش اجماع در اندیشۀ کلامی سید مرتضی [دوره 17، شماره 66، 1391، صفحه 106-125]
سید مرتضیمقایسه اندیشههای کلامی نوبختیان و سید مرتضی [دوره 17، شماره 66، 1391، صفحه 147-164]
سید مرتضیکلام امامیه پس از دوران حضور؛ نخستین واگراییها [دوره 20، شماره 77، 1394، صفحه 4-28]
سید مرتضینوبختی، متکلمی اندیشمند و نوآور [دوره 20، شماره 77، 1394، صفحه 54-80]
سیرهٔ امام رضا(علیه السّلام)قالبهای اقناعی در سیره امام رضا (علیهالسلام) از نظرگاه زبانشناسی شناختی، معطوف به ولایتپذیری مخاطبان [دوره 29، شماره 114، 1403، صفحه 127-156]
سیرۀ معصومانارزش معرفتی تجربۀ فراحسی بر اساس سیرۀ اهل بیت(علیه السّلام) [دوره 30، شماره 118، 1404، صفحه 7-41]
شئون معصومشئون معصوم و تأثیر آن بر شناخت تعالیم دین [دوره 16، شماره 62، 1390، صفحه 61-74]
شارحان کافیارزیابی شارحان کافی در هستی شناسی عقل در سازگار بودن و نبودن با روایات: ارزیابی رویکرد استقلالی به عقل [دوره 29، شماره 114، 1403، صفحه 67-98]
شکگراییتحلیلی انگیزهشناختی از شکاکیت هیوم و تأثیر آن بر شهرت هیوم به الحاد: کوششی برای رفع اتهام شکاکیت از هیوم [دوره 23، شماره 90، 1397، صفحه 123-150]
شکیبایی دینیتخطئه، تصویب یا تلورانس؟ تأملاتی در مبانی نظری شکیبایی دینی [دوره 27، شماره 105، 1401، صفحه 61-88]
شناختنومن و فنومن در فلسفة کانت [دوره 13، شماره 50-49، 1387، صفحه 75-98]
شناختمعناشناسی شناختی و فرایند ظهور آن [دوره 30، شماره 117، 1404، صفحه 149-179]
شناختاریمعناشناسی «خوب» از نظر ناول اسمیت [دوره 21، شماره 82، 1395، صفحه 31-61]
شناخت امام به جای خدا"شناخت امام به جای شناخت خداوند؛ نقد و بررسی اندیشه دکتر محمدعلی امیرمعزی [دوره 29، شماره 114، 1403، صفحه 99-126]
شناختشناسیمنابع شناخت از دیدگاه شیخ حرّ عاملی [دوره 20، شماره 77، 1394، صفحه 152-169]
طبقهبندی علومطبقهبندی علوم و چالشهای فرارو [دوره 16، شماره 64، 1390، صفحه 135-152]
طبقهبندی علوممقولۀ «تمدن» در طبقهبندی علوم اسلامی [دوره 19، شماره 75، 1393، صفحه 19-39]
طبقهبندی علوم اسلامیطبقهبندی علوم و چالشهای فرارو [دوره 16، شماره 64، 1390، صفحه 135-152]
طبیعتمتعلق شوق و اراده از منظر پارهای از اصولیان [دوره 14، شماره 55، 1388، صفحه 2-39]
طبیعتمسئلۀ عینیت در عدالت اجتماعی [دوره 22، شماره 86، 1396، صفحه 65-92]
طبیعتگراییتحلیلی انگیزهشناختی از شکاکیت هیوم و تأثیر آن بر شهرت هیوم به الحاد: کوششی برای رفع اتهام شکاکیت از هیوم [دوره 23، شماره 90، 1397، صفحه 123-150]
طبیعتگراییتأملی بر جایگاه حقوق طبیعی در منظومه فکری استاد مطهری [دوره 24، شماره 95، 1398، صفحه 83-106]
طبیعتگرایی.بررسی استدلال سوپروینینس اخلاقی براساس مفهوم ساختن از منظر ویلنبرگ [دوره 29، شماره 116، 1403، صفحه 151-175]
طبیعیات ارسطوواکاوی روش ارسطو در طبیعیات [(مقالات آماده انتشار)]
طبیعیسازیطبیعیگرایی در فلسفه اخلاق معاصر؛با تمرکز بر مصادیق کاربرد علوم تجربی در قلمرو فلسفه اخلاق [دوره 19، شماره 76، 1393، صفحه 56-76]
طبیعیگراییطبیعیگرایی در فلسفه اخلاق معاصر؛با تمرکز بر مصادیق کاربرد علوم تجربی در قلمرو فلسفه اخلاق [دوره 19، شماره 76، 1393، صفحه 56-76]
طبیعیگراییسهم دیوید هیوم در پیدایش روانشناسیگرایی در فلسفۀ غربی [دوره 27، شماره 108، 1401، صفحه 115-146]
عقلانیت مستقلتفسیر ابن رشد از عقلانیّت ارسطویی و نسبت آن با دین [دوره 27، شماره 106، 1401، صفحه 196-223]
عقلانیت و معنویتالهیات معنویت؟ معنویت پستمدرن و امکانسنجی استخراج نظام اعتقادی [دوره 21، شماره 83، 1395، صفحه 58-76]
عقل در روایاتارزیابی شارحان کافی در هستی شناسی عقل در سازگار بودن و نبودن با روایات: ارزیابی رویکرد استقلالی به عقل [دوره 29، شماره 114، 1403، صفحه 67-98]
عقل شهودینظریۀ اخلاقشناختی ارسطو؛ سنتزی از آموزههای افلاطون و پروتاگوراس [دوره 21، شماره 81، 1395، صفحه 124-147]
عقل عملیتبیین، بررسی و نقد اندیشۀ دینی کانت [دوره 18، شماره 71، 1392، صفحه 88-108]
عقل عملی. نظریۀ عمل ابن سینا [دوره 16، شماره 64، 1390، صفحه 27-44]
عقل قدسیفخر رازی و میراث سینوی در مسئله کلام الهی [دوره 22، شماره 87، 1396، صفحه 108-127]
عقلگرایینوبختیان در رویارویی با متکلمان معتزلی و امامی [دوره 17، شماره 67، 1391، صفحه 4-33]
عقلگراییمنابع شناخت از دیدگاه شیخ حرّ عاملی [دوره 20، شماره 77، 1394، صفحه 152-169]
عقل محضنومن و فنومن در فلسفة کانت [دوره 13، شماره 50-49، 1387، صفحه 75-98]
علل فراطبیعیجایگاه عالم فراماده و عوامل فرامادی در نظریه علم دینی آیتالله جوادی آملی [دوره 24، شماره 94، 1398، صفحه 22-43]
علمتعقّل و تدیّن در ساحتهای تمدّن از منظر حکیم متألّه جوادی آملی [دوره 19، شماره 74، 1393، صفحه 117-143]
علمتحلیل مفهوم معرفت از نظر ابنسینا بر اساس معرفتشناسی معاصر [دوره 18، شماره 71، 1392، صفحه 2-21]
علمنقش اجماع در اندیشۀ کلامی سید مرتضی [دوره 17، شماره 66، 1391، صفحه 106-125]
علمفلسفة علم فقه (تعریف، ساختار و اولویتهای پژوهش) [دوره 12، شماره 48-47، 1386، صفحه 273-286]
علمواکاوی مفهوم اختیار در حکمت متعالیه [دوره 24، شماره 94، 1398، صفحه 144-167]
علمظرفیتشناسی مؤلفههای امامت در ایجاد نظم تمدنی [دوره 29، شماره 113، 1403، صفحه 61-90]
علم اخلاقچیستی «فلسفه اخلاقی» (در باب امکان و مطلوبیت تأسیس شاخهای نو در حوزه اخلاقپژوهی فلسفی) [دوره 19، شماره 73، 1393، صفحه 4-25]
علم اخلاقتحلیلی انگیزهشناختی از شکاکیت هیوم و تأثیر آن بر شهرت هیوم به الحاد: کوششی برای رفع اتهام شکاکیت از هیوم [دوره 23، شماره 90، 1397، صفحه 123-150]
علمِ اسلامیالهیات اجتماعی و تمدن اسلامی (بررسی آرای محمد فتحالله گولن درباره تمدن اسلامی) [دوره 22، شماره 88، 1396، صفحه 28-59]
علم امامعلم امام در اندیشه علمای معاصر حوزه اصفهان [دوره 18، شماره 69، 1392، صفحه 127-152]
علمای اصفهانعلم امام در اندیشه علمای معاصر حوزه اصفهان [دوره 18، شماره 69، 1392، صفحه 127-152]
علم به مصلحتتحلیلی تاریخی از علمانگاری ارادۀ خداوند در کلام امامیه [دوره 27، شماره 105، 1401، صفحه 112-136]
علم به وجه شیءمنطق صدرایی؛ آرا و نوآوریها در مباحث مقدماتی [دوره 14، شماره 54، 1388، صفحه 134-161]
علم پزشکیروش شناسی روایات معصومان (ع) درتبیین واژه ها و مفاهیم آیات پزشکی [دوره 29، شماره 114، 1403، صفحه 157-194]
علم پیشین الهیتبیین سازگاری علم پیشین الهی و اختیار انسان در بستر نظریۀ نسبیت اینشتین [دوره 26، شماره 103، 1400، صفحه 7-33]
علم حصولیمبناگرایی در معرفتشناسی ملاصدرا [دوره 26، شماره 102، 1400، صفحه 7-31]
علم حضوریمبناگرایی در معرفتشناسی ملاصدرا [دوره 26، شماره 102، 1400، صفحه 7-31]
علم حضوریتعریف علم حضوری در تفاسیر المیزان، الصافی و فلسفه ملاصدرا [دوره 28، شماره 110، 1402، صفحه 115-141]
علم درجه دومفلسفة علم فقه (تعریف، ساختار و اولویتهای پژوهش) [دوره 12، شماره 48-47، 1386، صفحه 273-286]
علم دینیجایگاه عالم فراماده و عوامل فرامادی در نظریه علم دینی آیتالله جوادی آملی [دوره 24، شماره 94، 1398، صفحه 22-43]
علم دینینظریه تعاملی معرفت دینی و علمی تبیین نسبت نظریۀ آیتالله جوادی آملی با مبحث «علم دینی» [دوره 24، شماره 94، 1398، صفحه 44-69]
علم دینیبررسی مدل تأسیسی دربارۀ علم دینی [دوره 24، شماره 94، 1398، صفحه 89-118]
علم دینیصورتبندی سازوکار حداقلی نظریه آیتالله جوادی آملی برای تقسیمبندی علوم [دوره 24، شماره 94، 1398، صفحه 70-88]
علم سرّی و باطنیبررسی نظریۀ تطور مفهوم عقل در اندیشه امامیه نخستین [دوره 17، شماره 67، 1391، صفحه 106-121]
کشف معناخلق معنا یا کشف معنا؟ مطالعه، ارزیابی و همافزاییِ دیدگاههای اروین یالوم و ویکتور فرانکل پیرامون معناداری زندگی در بستر فلسفهدرمانی [دوره 26، شماره 104، 1400، صفحه 156-185]
کیوتوخوانشی انتقادی از ماهیت امر اخلاقی در تفکر نیشیدا کیتارو (مکتب کیوتو) [دوره 26، شماره 103، 1400، صفحه 88-110]
گ
گادامرپیشداشت کمالیافتگی؛ شرط ضروری فهم و کژفهمی نزد گادامر [دوره 23، شماره 92، 1397، صفحه 79-103]
گرامر دینیگرامر دینی از منظر فیلیپس و نقد آن [دوره 20، شماره 78، 1394، صفحه 129-153]
گراهام اُپیبررسی و نقد براهین وجودی از منظر گراهام اُپی [دوره 25، شماره 97، 1399، صفحه 91-116]
گراهام اُپیبرهان وجودی آنسلم(بر اساس تقریر گراهام اُپی) و مقایسه آن با برهان صدیقین ابنسینا [دوره 25، شماره 98، 1399، صفحه 106-136]
گرتلرپاسخ به مسئله گرتلر درباره معیار درونگرایی ـ برونگرایی در فلسفه ذهن [دوره 23، شماره 92، 1397، صفحه 104-126]
گردش ارواحاثبات جاودانگی نفس در نظر افلاطون و تأثیر آن در برهان بساطت نفس سینوی در اثبات جاودانگی نفس (یک بررسی تاریخی) [دوره 25، شماره 99، 1399، صفحه 54-74]
گزارهبررسی شرایط یک نظریۀ موفق عمل - نوع [دوره 28، شماره 109، 1402، صفحه 30-58]
گزارههای دینیگرامر دینی از منظر فیلیپس و نقد آن [دوره 20، شماره 78، 1394، صفحه 129-153]
معناى زندگىنیچه و نیازهاى انسان معاصر [دوره 12، شماره 46-45، 1386، صفحه 170-197]
معنای حرفیمعنای خارجیّت معنا و موضوعله از نظر میرزا مهدی اصفهانی [دوره 13، شماره 50-49، 1387، صفحه 223-253]
معنای زندگیمعنای زندگی از دیدگاه آلبرکامو [دوره 18، شماره 71، 1392، صفحه 109-135]
معنای زندگیتحلیل انتقادی دیدگاه نیچه درباره معنای زندگی [دوره 19، شماره 76، 1393، صفحه 33-55]
معنای زندگیکانت و جعل معنای زندگی در دوره مدرن [دوره 22، شماره 87، 1396، صفحه 4-33]
معنای زندگیمعنای معنا در چهار دوره زندگی تولستوی [دوره 22، شماره 87، 1396، صفحه 34-62]
معنای زندگیخلق معنا یا کشف معنا؟ مطالعه، ارزیابی و همافزاییِ دیدگاههای اروین یالوم و ویکتور فرانکل پیرامون معناداری زندگی در بستر فلسفهدرمانی [دوره 26، شماره 104، 1400، صفحه 156-185]
معنای زندگیامکان زندگی معنادار در کلانشهرهای جدید با تأکید بر معماری مدرن [دوره 26، شماره 104، 1400، صفحه 186-218]
معنای زندگیمطالعه ای تطبیقی در ارزیابی از رویکرد اسلامی در خصوص معنای زندگی [(مقالات آماده انتشار)]
معنای غاییخلق معنا یا کشف معنا؟ مطالعه، ارزیابی و همافزاییِ دیدگاههای اروین یالوم و ویکتور فرانکل پیرامون معناداری زندگی در بستر فلسفهدرمانی [دوره 26، شماره 104، 1400، صفحه 156-185]
معنویتضرورت نگاه تمدنی به مفهوم معنویت [دوره 19، شماره 75، 1393، صفحه 123-153]
معنویتتولید و عرضه معنویت در بازار مصرف سرمایهداری [دوره 21، شماره 83، 1395، صفحه 30-57]
معنویتنقد و بررسی مسئله «رنج» در نظریه معنویت و عقلانیت [دوره 21، شماره 83، 1395، صفحه 77-97]
معنویتنقد درونی تباین دین و معنویت در نظریه پیوند معنویت و عقلانیت [دوره 21، شماره 84، 1395، صفحه 59-81]
ملا رجبعلی تبریزیتحلیل دیدگاه ملارجبعلی تبریزی درباره اشتراک لفظی وجود و دو تفسیر از آن [دوره 27، شماره 107، 1401، صفحه 176-197]
ملاسلطان گنابادیبررسی انتقادی مفهوم «قطبیت» و سنجش آن با آموزۀ «نیابت» در امامیه با تأکید بر طریقت نعمتاللهی گنابادی [دوره 30، شماره 118، 1404، صفحه 100-123]
ملاشمسا گیلانیتحلیل انتقادی اشکالات ملاشمسا گیلانی و ملامحمدصادق اردستانی بر نظریۀ ملاصدرا دربارۀ نفس [دوره 15، شماره 60، 1389، صفحه 61-77]
ملا صدراتعریف علم حضوری در تفاسیر المیزان، الصافی و فلسفه ملاصدرا [دوره 28، شماره 110، 1402، صفحه 115-141]
ملاصدرابررسی تطابق دیدگاه ملاصدرا با موضع شریعت در باب حدوث و قدم نفس [دوره 16، شماره 64، 1390، صفحه 100-115]
ملاصدرامشکلات رابطۀ نفس و بدن: مقایسه ابنسینا و ملاصدرا [دوره 16، شماره 63، 1390، صفحه 2-31]
ملاصدرابقاء نفس از دیدگاه ملاصدرا [دوره 16، شماره 63، 1390، صفحه 121-150]
ملاصدراتحلیل انتقادی اشکالات ملاشمسا گیلانی و ملامحمدصادق اردستانی بر نظریۀ ملاصدرا دربارۀ نفس [دوره 15، شماره 60، 1389، صفحه 61-77]
ملاصدرابررسی نظریۀ جسمانیةالحدوث و روحانیةالبقاءبودن نفس [دوره 15، شماره 60، 1389، صفحه 78-102]
ملاصدرانقد کتاب رابطۀ نفس و بدن از نظر ملاصدرا [دوره 15، شماره 57، 1389، صفحه 189-208]
نا همسازگراییاراده آزاد؛ دیدگاههای معاصر در باب ارادۀ آزاد [دوره 15، شماره 57، 1389، صفحه 149-188]
ناهمسازینقد نظریه فیلسوفان غرب در ناسازگاری اصل اختیار و علیت [(مقالات آماده انتشار)]
ناواقعگراییبررسی استدلال سوپروینینس اخلاقی براساس مفهوم ساختن از منظر ویلنبرگ [دوره 29، شماره 116، 1403، صفحه 151-175]
ناول اسمیتمعناشناسی «خوب» از نظر ناول اسمیت [دوره 21، شماره 82، 1395، صفحه 31-61]
نبوتشیوههای ارتباطی خداوند با انسان؛ تحلیلی از دیدگاه صوفیه دربارۀ ولیّپنداری خود و امکان مخاطبۀ مستقیم با خداوند [دوره 26، شماره 101، 1400، صفحه 93-119]
نظریهبررسی الهیات علمی از دیدگاه آلیستر مک گراث [دوره 27، شماره 108، 1401، صفحه 84-114]
نظریه استخلافتبیین مفهومی نظریه عدالت اجتماعی در اندیشه شهید صدر [دوره 22، شماره 86، 1396، صفحه 35-64]
نظریه «امر بین امرین»بررسی و نقد نظریه حکیم سبزواری در تبیین «أمر بین أمرین» [دوره 22، شماره 85، 1396، صفحه 20-42]
نظریه تاریخمندیالزامات بینش هانری کربن درباره ولایت در روش مطالعه تاریخی اسلام (بررسی دو رویکرد تاریخ قدسی و تاریخمندی فهم دین) [دوره 23، شماره 89، 1397، صفحه 120-143]
نظریه تفویضبررسی و نقد نظریه حکیم سبزواری در تبیین «أمر بین أمرین» [دوره 22، شماره 85، 1396، صفحه 20-42]
نظریه جبربررسی و نقد نظریه حکیم سبزواری در تبیین «أمر بین أمرین» [دوره 22، شماره 85، 1396، صفحه 20-42]
نظریه حداقلی صدقبررسی و نقد راهحل هورویچ برای پارادوکس دروغگو مطابق نظریۀ حداقلی صدق [دوره 26، شماره 102، 1400، صفحه 32-61]
نظریه دوقسمتی شواهداختلافنظر و مسئله تقارن معرفتی: علیه دیدگاه وزندهی برابر [دوره 21، شماره 84، 1395، صفحه 149-182]
نظریهدوگانهانگارانهبررسی و نقد انتقادات شیخ مفید بر دیدگاه انسانشناختی شیخ صدوق [دوره 23، شماره 89، 1397، صفحه 97-119]
نظریه زیادتبررسی و نقد قیاس غایب بر شاهد در اثبات نظریۀ زیادت صفات بر ذات الهی [دوره 24، شماره 96، 1398، صفحه 28-50]
نظریهٔ شبحپیشینۀ قرائت صدرایی ایدۀ «وجود ذهنی» و ابطال آن در مکتب نومشایی رجبعلی تبریزی [دوره 30، شماره 117، 1404، صفحه 72-102]
نظریه عدالتدفاع از الزامآوربودن توافق فرضی در نظریۀ عدالت رالز [دوره 22، شماره 88، 1396، صفحه 129-151]
نظریه کسببررسی و نقد نظریه حکیم سبزواری در تبیین «أمر بین أمرین» [دوره 22، شماره 85، 1396، صفحه 20-42]
نظریه مادهانگارانهبررسی و نقد انتقادات شیخ مفید بر دیدگاه انسانشناختی شیخ صدوق [دوره 23، شماره 89، 1397، صفحه 97-119]
نظریه مطابقت در صدقتأملّى در برهان صدیقین به تقریر علامه طباطبایى [دوره 12، شماره 46-45، 1386، صفحه 2-24]
نظریه معنانقش نظریه «معنا» در تبیین هشام بن حکم از ماهیتِ ارادۀ خدا [دوره 24، شماره 96، 1398، صفحه 6-27]
نظریه معنابررسی تطبیقی هستیشناسیمعنا در دیدگاه فیض کاشانی و علامه طباطبایی [دوره 25، شماره 99، 1399، صفحه 97-126]
نظریۀ امر الهینقدی بر دیدگاه جایگزینی تقوا به جای اخلاق در هندسۀ معارف دین [دوره 28، شماره 112، 1402، صفحه 57-83]
نظریۀ انسجامبررسی انتقادی «معنویت فطری» در نحلۀ «مکتب» بر پایۀ نظریۀ انسجام [دوره 27، شماره 107، 1401، صفحه 32-62]
نظریۀ بدلبررسی مقایسهای زندگی پس از مرگ از نگاه سیدمرتضی و جانهیک [دوره 26، شماره 104، 1400، صفحه 65-96]
نظریۀ تناسب وجودیجایگاه دنیاپردازی مؤمنانه در تمدن اسلامی؛ تبیینی زیباییشناسانه از رابطۀ ایمان و دنیا بر اساس نظریۀ تناسب وجودی [(مقالات آماده انتشار)]
نظریۀ سلطنتاراده آزاد و دشواره جبر در نظریه سلطنت [دوره 26، شماره 103، 1400، صفحه 60-87]
نظریۀ فطرتآیۀ فطرت و نظریۀ توحید و دین فطری؛ رهیافت تاریخی [دوره 14، شماره 55، 1388، صفحه 63-85]
نظمظرفیتشناسی مؤلفههای امامت در ایجاد نظم تمدنی [دوره 29، شماره 113، 1403، صفحه 61-90]
نعمتاللهیهبررسی انتقادی مفهوم «قطبیت» و سنجش آن با آموزۀ «نیابت» در امامیه با تأکید بر طریقت نعمتاللهی گنابادی [دوره 30، شماره 118، 1404، صفحه 100-123]
نفاق منسجمواکاوی نظریهٔ زایش نفاق منسجم در حکومت اسلامی (با تأکید بر حکومت نبوی صلّی اللّه علیه) [دوره 30، شماره 117، 1404، صفحه 130-148]
وحدت شهودشیخ علاء الدوله سمنانی و نقد نظریه وحدت وجود ابن عربی [دوره 25، شماره 99، 1399، صفحه 127-148]
وحدت نوعی انسانکثرت نوعی انسان از منظر صدر المتألهین [دوره 20، شماره 78، 1394، صفحه 33-54]
وحدت وجودغزالی در کشاکش وحدت و تشخّص [دوره 24، شماره 93، 1398، صفحه 55-77]
وحدت وجودشیخ علاء الدوله سمنانی و نقد نظریه وحدت وجود ابن عربی [دوره 25، شماره 99، 1399، صفحه 127-148]
وحدت وجودمبانی نظری «فنا» از نظر امام خمینی(قدّس سرّه) و مایستر اکهارت [دوره 25، شماره 100، 1399، صفحه 77-103]
وحیویژگیهای خیال نبوی در نظر توماس آکوئیناس [دوره 16، شماره 61، 1390، صفحه 168-185]
وحیالهام واژهها: بررسی نظریههای لفظمحور در باب الهام کتاب مقدس [دوره 14، شماره 55، 1388، صفحه 86-110]
وحینقدی بر نقد نه طوطی مُقلّد، نه زنبور مُولّد [دوره 12، شماره 48-47، 1386، صفحه 201-231]
وحینظریه تعاملی معرفت دینی و علمی تبیین نسبت نظریۀ آیتالله جوادی آملی با مبحث «علم دینی» [دوره 24، شماره 94، 1398، صفحه 44-69]
وحیشیوههای ارتباطی خداوند با انسان؛ تحلیلی از دیدگاه صوفیه دربارۀ ولیّپنداری خود و امکان مخاطبۀ مستقیم با خداوند [دوره 26، شماره 101، 1400، صفحه 93-119]
وحیتجربۀ دینی از دیدگاه محمد مجتهدشبستری در بوتۀ نقد [دوره 26، شماره 104، 1400، صفحه 97-126]
وحیانیبودن الفاظ قرآنتطابق ظهور ملکی با حقیقت ملکوتی قرآن [دوره 22، شماره 86، 1396، صفحه 149-164]
وحی رسالیبررسی نقش جبرئیل در نزول لفظی وحی از منظر عرفان اسلامی [دوره 24، شماره 93، 1398، صفحه 31-54]
وضعمعنای خارجیّت معنا و موضوعله از نظر میرزا مهدی اصفهانی [دوره 13، شماره 50-49، 1387، صفحه 223-253]
وضع آغازینبررسی انتقادی نافرمانی مدنی از منظر برخی فیلسوفان یونان باستان و عصر روشنگری [دوره 24، شماره 96، 1398، صفحه 76-102]
وضعیت نخستیندفاع از الزامآوربودن توافق فرضی در نظریۀ عدالت رالز [دوره 22، شماره 88، 1396، صفحه 129-151]
وظایف عملی(رهبری)درآمدی بر «الاهیات عملی» در اندیشۀ دینیِ مدرن [دوره 16، شماره 61، 1390، صفحه 109-135]
وظایف نظری (توصیف و تفسیردرآمدی بر «الاهیات عملی» در اندیشۀ دینیِ مدرن [دوره 16، شماره 61، 1390، صفحه 109-135]
وظیفهتبیین و تحلیل مفهوم وظیفه در اخلاق کانت [دوره 14، شماره 56، 1388، صفحه 36-61]
وظیفهاحتجاج اخلاقی بر ضرورت زندگی پس از مرگ [دوره 25، شماره 98، 1399، صفحه 6-27]
ولایتشیوههای ارتباطی خداوند با انسان؛ تحلیلی از دیدگاه صوفیه دربارۀ ولیّپنداری خود و امکان مخاطبۀ مستقیم با خداوند [دوره 26، شماره 101، 1400، صفحه 93-119]