* قرآن کریم
** نهجالبلاغه.
ابنبابویه، محمد بن علی. (1413ق). من لا یحضره الفقیه (ج4، چاپ دوم). قم: دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعۀ مدرسین حوزۀ علمیۀ قم.
ابنبابویه، محمد بن علی. (1376). الأمالی (ج1، چاپ ششم). تهران: نشر کتابچی.
ابنبابویه، محمد بن علی. (1376). عیون أخبار الرضا× (ج2، چاپ اول). تهران: نشر جهان.
ابنحنبل، احمد. (1416ق). مسند احمد بن حنبل (ج50، چاپ اول). بیروت: موسسة الرّسالة.
ابنهشام، عبدالملک. (1373). السیرة النبویّة (مترجم: رفیعالدین اسحاق بن محمد همدانی، چاپ اول). تهران: نشر مرکز.
ایمانی مقدم، مهدی. (1389). ملاکهای معرفتی شهود عرفانی. فصلنامه پژوهشهای اعتقادی کلامی، 5(19)، صص 7-40.
افسری، لیلا. (1389). مکاشفۀ عرفانی و بررسی اعتبار آن در کلام خدا و ائمۀ معصومین. فصلنامه عرفان اسلامی، (26)، صص 31-56.
افتخار، مهدی. زمانی، مهدی. علم الهدی، سید علی. اژدر، علیرضا. (1390). معیارهای صحت شهودات عرفانی. دوفصلنامه پژوهشنامۀ عرفان، 3(5)، صص 2-30.
اسماعیلی، مسعود. (1396). ماهیت معرفت عرفانی (ج1، چاپ اول). تهران: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی.
بخاری، محمد بن اسماعیل. (1410ق). صحیح البخاری (چاپ دوم). قاهره: لجنة احیاء
کتب السّنه.
برقی، احمد بن محمد بن خالد. (1371). المحاسن (ج2، چاپ دوم). قم: دار الکتب
الإسلامیة.
جوادی، محسن؛ معظمی گودرزی، علیرضا. (1386). شهود عرفانی و ارزش معرفتشناختی آن. فصلنامه اندیشۀ دینی دانشگاه شیراز، 7(25)، صص 91-116
https://doi.org/10.22099/jrt.2013.1294.
جوادی آملی، عبدالله. (1393). معرفتشناسی در قرآن (چاپ هشتم). قم: اسراء.
حائری شیرازی، محمد. (1399). ارزش معرفتی تجربۀ عرفانی از منظر قرآن و حدیث. قم: دانشگاه قرآن و حدیث قم.
حلّی، سید ابنطاووس. (1406ق). فلاحالسائل (ج1، چاپ اول). قم: انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی حوزۀ علمیۀ قم.
حلّی، سید ابنطاووس. (1411ق). مهج الدعوات و منهج العبادات (ج1، چاپ اول). قم: دارالذخائر.
دیویس، کرولاین فرنکس. (1989م). ارزش معرفتشناختی تجربۀ دینی (مترجمان: علی شیروانی و حسینعلی شیدان شید، چاپ اول). قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
رنجبر، سهیلا. (1392). ماهیت و اقسام کشف و شهود از دیدگاه ملاصدرا و ابنعربی. قم: دانشگاه قم.
رحیمیان، سعید. (1381). تجربۀ عرفانی و ملاک حجیت آن. فصلنامه قبسات، 7(26)،
صص 43-50.
شاطبی، ابواسحاق. (1420ق). الاعتصام (چاپ دوم). بیروت: دارالمعرفة.
شبیری، سید محمد جواد. (1370). شیخ مفید و کتاب اختصاص. نور علم، دوره(40)، صص 60-81.
صفار، محمد بن حسن. (1404ق). بصائر الدرجات فی فضائل آل محمّد (ج1، چاپ دوم). قم: مکتبة آیةالله المرعشی النجفی.
طباطبایی، سید محمد حسین. (1381). رسالة الولایة (مترجم: صادق حسنزاده، چاپ سوم). قم: نشر بخشایش.
طوسی، محمد بن حسن. (1420ق). فهرست کتب الشیعة و أصولهم و أسماء المصنّفین و أصحاب الأصول (ج1، چاپ اول). قم: مکتبة المحقق الطباطبائی.
طوسی، محمد بن حسن. (1411ق). مصباح المتهجد (ج1، چاپ اول). بیروت: مؤسسة فقه الشیعة.
عناقه، عبدالرضا؛ فاطمی، سید رضا. (1391). معیارهای سنجش معرفت شهودی. فصلنامه ذهن، (49)، صص 31-52.
عسقلانی، احمد بن علی. (1406ق). تقریب التهذیب (محقق: محمد عوامة، ج1، چاپ اول). حلب: دارالرشید.
عیاشی، محمد بن مسعود. (1380). تفسیر العیاشی (ج2، چاپ اول). تهران: المطبعة العلمیة.
غروی، حسن. (1392). بررسی ارزش معرفتشناختی کشف و شهود از دیدگاه ابن عربی. قم: دانشگاه باقرالعلوم.
فضلی، علی. (1396). معیار سنجش گزارههای شهودی وجودی (چاپ دوم). تهران: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی.
فنایی اشکوری، محمد. (1397). تجربۀ عرفانی و شهود باطنی. فصلنامه ذهن، ویژهنامۀ فلسفه عرفان، (74)، صص 157-182.
قائمینیا، علیرضا. (1393). قرآن و معرفتشناسی (چاپ اول). تهران: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی.
قربانی، کبری. (1396). تحلیل فلسفی مکاشفه و پیامد معرفتی آن. مازندران: دانشگاه مازندران.
قنبری، بخشعلی. (1392). معرفت کشفی در نهجالبلاغه. فصلنامه ادبیات عرفانی و اسطورهشناختی، (33)، صص 207‑235. B2n.ir/hr7195:// https
قیصری، داود. (1375). شرح فصوصالحکم (چاپ اول). تهران: انتشارات علمی فرهنگی.
کبیر، یحیی؛ عبدلی مسینان، مرضیه. (1394). جایگاه کشف و شهود در منظومۀ معرفت دینی و معیار واقعنمایی آن از منظر عرفای اسلام. فصلنامه فلسفه دین دانشگاه تهران، 12(22)، صص 87-110. https://doi.org/10.22059/jpht.2015.53964.
کشّی، محمد بن عمر. (1409ق). رجال الکشی - إختیار معرفة الرجال (ج1، چاپ اول). مشهد: مؤسسۀ نشر دانشگاه مشهد.
کلانتر، ابراهیم. (1389). ادراکات فراحسی و قرآن. دو فصلنامه پژوهشهای قرآن و حدیث، 43(2)، صص 133-152.
کلینی، محمد بن یعقوب. (1407ق). الکافی (ج8، چاپ چهارم). تهران: دارالکتب
الإسلامیة.
کوهساری، سید اسحاق. (1389). کشف و شهود عرفانی. فصلنامه فلسفه دین دانشگاه تهران، 7(5)، صص 141-171.
مازندرانی، محمدصالح بن احمد. (1382). شرح الکافی- الأصول و الروضة (ج12، چاپ اول). تهران: المکتبة الإسلامیة.
مجلسی، محمد باقر. (1404ق). مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول (ج26، چاپ دوم). تهران: دارالکتب الإسلامیة.
مجلسی، محمد باقر. (1403ق). بحارالأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار (ج111، چاپ دوم). بیروت: دارإحیاء التراث العربی.
محمدرضایی، محمد. (1381). نگاهی به تجربۀ دینی. فصلنامه قبسات، (26)، صص 3-22.
مسعودی، علی بن حسین. (1384). اِثباتُ الوَصیةِ للإمام علی بن ابیطالب (چاپ اول). قم: انتشارات انصاریان.
مفید، محمد بن محمد. (1413ق). الفصول المختارة (ج1، چاپ اول). قم: کنگرۀ شیخ مفید.
منسوب به مفید، محمد بن محمد. (1413ق). الإختصاص (ج1، چاپ اول). قم: الموتمر العالمی لالفیة الشیخ المفید.
نجاشی، احمد بن علی. (1365). رجالالنجاشی (ج1، چاپ ششم). قم: مؤسسة النشر الاسلامی التابعه لجامعة المدرسین.
Kelly, Emily W, & Kelly, Edward F. Kelly. (Eds.). (2007). Irreducible Mind: Toward a Psychology for the 21st Century. Lanham, MD: Rowman & Littlefield.
Rhine, J. B. (1934). Extra-Sensory Perception. Boston: Bruce Humphries.
Stevenson, I. (1974). Twenty Cases Suggestive of Reincarnation. Charlottesville: University of Virginia Press.
Targ, R. (2012). The Reality of ESP: A Physicist's Proof of Psychic Abilities. Chicago: Quest Books.
Tart, Charles T. (1969). Altered States of Consciousness. New York: Harper Row.