* قرآن کریم
** کتاب مقدس
ابنکثیر، اسماعیل بن عمرو. (۱۴۱۹ق). تفسیر القرآن العظیم (محقق: محمدحسین شمسالدین، ج1، چاپ اول). بیروت: دارالکتبالعلمیة، منشورات محمدعلی بیضون.
توفیقی، فاطمه. (1396). هرمنوتیک سوءظن. ماهنامۀ زنان امروز، (27)، ص 106.
توفیقی، فاطمه. (1401). روشهای مدرن تفسیر متون مقدس (چاپ اول). تهران: کرگدن.
شفیعی، سعید؛ اسلامی، آرزو؛ اقبال، ابراهیم؛ و عبایی، محمود. (1398). رهیافتهای
تاریخی ادبی به تفسیر فمینیستی کتاب مقدس و قرآن کریم. پژوهش های ادیانی، 7(13)، صص 29‑48.
فضلالرحمان. (۱۳۹۷ «الف»). اسلام و مدرنیته (مترجم: زهرا ایرانبان). تهران: کرگدن.
فضلالرحمان. (۱۳۹۷ «ب»). مضامین اصلی قرآن (مترجم: فاطمه علاقهبندی). تهران: کرگدن.
فنایی، ابوالقاسم. (۱۳۹۱). اخلاق تفسیر. کتاب ماه دین، (۱۸۴)، صص ۴‑۱۱.
معرفت، محمدهادی. (۱۳۶۷). التمهید فی علومالقرآن (ج2، چاپ اول). قم: مرکز مدیریت حوزۀ علمیۀ قم.
هدایتالله، عایشه. (1400). حاشیههای فمنیستی قرآن (مترجم: مرضیه محصص و نفیسه دانشفرد، چاپ اول). تهران: کرگدن.
کیانی فرد، نازنین، و لک زایی، مهدی. (1401). تحلیل فمینیستی تفسیر کتاب مقدس با استفاده از الگوی هرمنوتیکی شوسلر فیورنزا. پژوهشنامه ادیان، 16(31 )، 188-210.
مهریزی، مهدی. (1393). قرآن و مسئلۀ زن (چاپ اول). تهران: نشر علم.
ودود، امینه. (1400). قرآن و زن (مترجم: اعظم پویا، چاپ چهارم). تهران: انتشارات حکمت.
Afsaruddin, Asma. (2023). Modern Rereadings of the Qur’an through a Gendered Lens. In Oxford Handbook of Islam and Women (Afsaruddin, Ed., pp. 80-118). Oxford University Press.
Al-Faruqi, Isma’il Ragi. (1962). Towards a New Methodology for Qur’anic Exegesis. Islamic Studies, 1(1), pp. 35-52.
Ali, Kecia. (2006). Sexual Ethics and Islam: Feminist Reflections on Qur'an, Hadith, and Jurisprudence. Oxford: Oneworld.
Barlas, Asma. (2019). Believing Women in Islam: Unreading Patriarchal Interpretations of the Qur’an. Austin: University of Texas Press.
Bigger, S. F. (2011). Ricoeur and the hermeneutics of suspicion. Journal of Beliefs & Values, 32(1), pp. 107–108.
Bryan, Christopher. (2014). Listening to the Bible: the art of faithful Biblical interpretation. Oxford University Press.
Dube Shomanah, Musa W. (2000). Postcolonial feminist interpretation of the Bible. Printed in the United States of America.
Gadamer, Hans Georg. (2004). Truth and Method )Joel Weinsheimer & Donald G. Marshall, Trans.). London & New York: Continuum.
Ghaffar, Zishan. (2022). Kanon im Kanon? Herausforderungen einer koranischen Theologie. In Normativität Heiliger Schriften in Judentum, Christentum und Islam (K. von Stosch, & C. Tietz Eds,. Vol. 87, pp. 67-91). Tübingen: Mohr Siebeck.
Harrison, V. S. (2007). Modern Women, Traditional Abrahamic Religions and Interpreting Sacred Texts. Feminist Theology, 15(2), pp. 145–159.
Ricoeur, Paul. (1997). The Conflict of Interpretation )K. M. Newton Ed..( London: Palgrave.
Ricœur, Paul. (1970). Freud and Philosophy: An Essay on Interpretation (D. Savage, trans.). New Haven & London: Yale University Press.
Ricoeur, Paul. (1976). Interpretation Theory: Discourse and the Surplus of Meaning. Texas Christian University Press.
Schüssler Fiorenza, E. (1992). Feminist Hermeneutics. In Anchor Bible Dictionary (Vol. 2, pp. 783-791).
Schüssler Fiorenza, E. (1994). In Memory of Her. New York: Crossroad Publishing.
Schüssler Fiorenza, E. (1995). Bread not Stone. Boston: Beacon Press.
Schüssler Fiorenza, E. (1998). Sharing Her Word. Boston: Beacon Press.
Schüssler Fiorenza, E. )1999(. Rhetoric and ehtic: The politics of biblical studies. Minneapolis, MN: Fortress Press.
Schüssler Fiorenza, E. (2013). Changing Horizons. Minneapolis: Fortress Press.
Stosh, Klaus van. (2011). Comparative Theology as Challenge for the Theology of the 21 st Century. In Religious Inquiries (vol. 1, pp. 5-26).