1. اکبریان، رضا و حجتاله مرزانی (1391)، «تحلیل و نقد دیدگاه ملاصدرا دربارۀ سنخیت علت و معلول»، آموزههای فلسفۀ اسلامی، ش 10.
2. حائری یزدی، مهدی (1361)، کاوشهای عقل عملی، تهران: مؤسسۀ مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
3. صدر المتألهین، محمد بنابراهیم (1981)، الحکمة المتعالیة فی الاسفار العقلیة الاربعة، بیروت: دار احیاء التراث.
4. ـــــــــــــــ (بی تا)، الحاشیة علی الهیات الشفاء، قم: انتشارات بیدار.
5. عمادزاده محمدکاظم، مسعود راعی و روحالله روحالهی (1391)، «بررسی تطبیقی حسن و قبح و ثمرات آن در اندیشه شیعه، معتزله، اشاعره و ماتریدیه»، پژوهشهای اعتقادی ـ کلامی، ش 5.
6. لاریجانی، صادق (1385)، نشست علمی «تحلیل الزامات اخلاقی و عقلی 3»، نک: پایگاه مجمع عالی حکمت اسلامی، بخش کرسیهای نظریهپردازی. http://hekmateislami.com/showdata.aspx?dataid=5160&siteid=1
7. مصباح یزدی، محمدتقی (1364)، آموزش فلسفه، ج 1، تهران: سازمان تبلیغات اسلامی.
8. ـــــــــــــــ (1373)، دروس فلسفۀ اخلاق، تهران: انتشارات اطلاعات.
9. ـــــــــــــــ (1374)، آموزش فلسفه، ج2، تهران: سازمان تبلیغات اسلامی.
10. ـــــــــــــــ (1384)، نقد و بررسی مکاتب اخلاقی، تحقیق و نگارش: احمدحسین شریفی، قم: انتشارات مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
11. ـــــــــــــــ (1391)، اخلاق در قرآن، ج 3، قم: انتشارات مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
12. مظفر، محمدرضا (1430ق.)، اصول الفقه، چاپ پنجم، قم: مؤسسه النشر الاسلامی التابعة لجماعة المدرسین.
13. معلمی، حسن (1388)، «ضرورت بالقیاس و بالغیر مفاد بایدهای اخلاقی»، قبسات، سال چهاردهم، ش 53: 139-156.
14. میرداماد، میرمحمدباقر الداماد (1385)، مجموعه مصنفات؛ الافق المبین، به اهتمام عبدالله نورانی، تهران: انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی.
15. Adams, Robert Merrihew, (1999), Finite and Infinite Goods; A Framework for Ethics, Oxford: Oxford University Press.