1. outhenticity 2. Heidegger 3. Sartre 4. Eigentlichkeit 5. Being and time 6. Dasein 7. Eigen 8. Eigentlich 9. bad faith 10. Own Voice 11. Warnock 12. Taylor 13. Northwestern 14. Charles Taylor، Hegel، (Cambridge University Press، 1975). 15. Quebec 16. Charles Taylor، The Varieties of Religion Today، (Harvard University Press، forthcoming spring 2002). 17. Charles Taylor، The Explanation of Behavior، (London: Cambridge University Press، 1985); Philosophical Papers، Vol.2: Philosophy and the Human Science، Cambridge; (Cambridge University Press، 1985). 18. Charles Taylor، Sources of the Self: The making of the modern Identity، (Cambridge: Harvard University Press، 1989). 19. The Malais of Modernity 20. Charles Taylor، The Ethics of Authenticity، (Harvard University Press، Cambridge Massachusetts and London، England، 1991).
چاپ اول این کتاب در همین سال (1991) و با عنوان The Malaise of Modernity در کانادا چاپ شد.
23. "Soft" despotism; اصطلاح (استبداد آرام، اصطلاحى است که نخستین بار (توکویل) (Tocqueville) متفکر فرانسوى در کتاب خود درباره دموکراسى در امریکا (Dela Democracie en Amerigue 1835، 1840) (چاپ اول در سال 1835) به کار برد. مراد وى اشاره به نوعى استبداد بود که وى در امریکا مشاهده کرد: او مشاهده کرد که در امریکا با این که دموکراسى وجود دارد، اما مردم توجهى به حقوق دموکراتیک و لوازم نظام دموکراتیک خود ندارند و این خود مى تواند به تدریج به نوعى استبداد پنهان دموکراتیک بینجامد که وى از آن به (استبداد آرام) تعبیر مى کند. جلد دوم کتاب در سال 1840 منتشر شد.
24. Weber 25. iron cage 26. reactionary 27. obscurantist 28. facile relativism 29. subjectivism 30. Allan Bloom، The Closing of the American Mind (New York: Simon & Schuster، 1987).
بلوم فیلسوفى است که ترجمه او از کتب افلاطون (از یونانى به انگلیسى) مشهور است. وى در کتاب فوق به نقد تعلیم و تربیت در امریکا پرداخته است. از نظر او، دانشجویانى که امروزه در امریکا تربیت مى شوند، از اشکالات فکرى و اخلاقى فراوانى برخوردارند، چرا که در امریکا نسبى گرایى بسیار رایج شده است. به اعتقاد او، یکى از دلایل این امر عمومى شدن و رواج گسترده اگزیستانسیالیسم در دانشگاه هاى امریکاست; مکتبى که بسیارى از پیش گامان آن نظیر هایدگر و… معتقدند هر چیزى از جمله زندگى فى نفسه پوچ است و این ما هستیم که به آن ها معنا را تحمیل مى کنیم و ارزش هر چیز به خاطر انتخاب و گزینش ماست.
31. self-fulfillment 32. being true to oneself 33. axiom 34. neutral liberalism 35. Dworkin 36. Kymlicka 37. good life 38. Beiner 39. Macintyre 40. system
41 . مثلاً دین، ما را به شکوفا کردن استعدادهاى خود و نیز عدم نفاق توصیه مى کند، البته این دو امر هرچند با (اصالت) شباهت دارند، تفاوت هاى بسیارى هم با آن دارند.
42. Romontic Periad 43. consequentialism
44 . آیا مى توان این ادعاى تیلور را درست دانست؟ به نظر من، ظهور نظریه هاى نتیجه گرا، پس از قرن هیجدهم و همراه با ظهور نظریه هاى سودگرایانه بوده است. تیلور در صدد است که به وجود آمدن و پایه ریزى اخلاق اصالت را پس از نتیجه گرایى الهیاتى قرار دهد، اما این امر قانع کننده نیست. من بر این گمانم که تیلور مى خواهد نظریه ضد نتیجه گرایى خود را با نوعى فرافکنى به اخلاق اصالت اولیه استناد کند.
45. Good 46. God 47. Rousseau 48. Le Sentiment de Lصexistence 49. self-determination 50. Jacobins 51. Corey Anton 52. Corey Anton، selfhood and Authenticity، (Albany: State University of New York Press، 2001). 53. self 54. Ibid، p.150 55. subjectivist 56. originality 57. see: Alasdair Mocintyre After Virtue 2nd ed. (Notre Dame: University of Notre Dame Press، 1984، p.36-78). 58. James L. Heft، A Catholic Modernity? (Oxford University Press، 1999). 59. Ibid، p.15-16 60. Ibid، p.18 61. Auschwitz 62. Amnesty International
63 . مدرنیته به لحاظ اخلاقى قائل به بى طرفى در مورد عموم مردم است و هرگز برترى افرادى را براساس مسائل دینى و مذهبى بر سایر افراد نمى پذیرد، از این رو، چنان چه گرایش و جهت گیرى دینى و مذهبى مردم جنبه عام گرفته و بر فرهنگ مردم سایه افکن شود، اخلاق مدرنیته تهدید خواهد شد و به هر حال، با آن در تضاد خواهد بود.
64. Marianist 65. self-indulgence 66. self-defeating 67. Thomas Nagel، The Last Word، New York: Oxford University Press، 1997. 68. Ronald Dworkin، "Objectivity and Truth: youصd belive it"، Philosophy & Public Affairs 25/2، 1966. 69.self-fulfillment 70. self-choosing 71. Allan Bloom، The Closing of The American Mind. 72. individual self-realization
73 . anomie; واژه اى یونانى به معناى بى قانونى است. 74 . براى اولین بار (هگل) پر نفوذترین بحث را درباره این موضوع در کتاب Phenemenology of Spirit ارائه داد. 75 . تعریف و تفسیر عدالت گاه براساس هدف صورت مى گیرد و گاه براساس روش، مثلاً چنان چه گفته شود عدالت آن است که اموال جامعه براساس قرارداد شخصى بین افراد جامعه تقسیم شود، تفسیرى مبتنى بر روش خواهد بود، چرا که تقسیم اموال براساس قرارداد روشى در توزیع ثروت است. اما اگر گفته شود عدالت آن است که همه افراد برابر باشند، توجهى به روش توزیع نشده است، بلکه تمرکز اصلى بر برابرى افراد است و این ممکن است با روش هاى مختلفى، حتى زورمندانه و اجبارى، صورت گیرد.
93 . "Le Lotta Continua"; شعار یکى از گروه هاى مبارز ایتالیایى بود و منظور تیلور از این استعاره این است که نباید با مشاهده انحرافات و زواید به وجود آمده، در اخلاق اصالت دست از آن شسته و علیه آن جبهه گیرى کنیم، بلکه باید همواره براى زدودن این انحرافات مبارزه کنیم.
94. alienation 95. subjectivization 96. mimesis
97 . Rilke (1875ـ1926); شاعر اتریشى.
98. derrieve guard 99. quantity 100. atomism 101. Rene Guenon 102. reign of quantity 103. Society of Christian Philosophers
104 . Perennial Philosophy= Sophia Prernnis، که به گفته دکتر نصر همان (الحکمة الخالده) یا حکمت لدنى در اسلام است. ر.ک: مقدمه کتاب زیر:
Frithjof Schuon، Islam and the Perennial Philosophy، (Lahore، Suhail Academy، Chwok Vrdu Bazar، 1985).