آیات دال بر تجرّد نفسادلۀ قرآنی فخر رازی بر تمایز نفس از بدن و تجرّد آن [دوره 16، شماره 61، 1390، صفحه 186-211]
آبنظریۀ جسمانیت نفس در تفکر اسلامی [دوره 16، شماره 63، 1390، صفحه 151-180]
آیتالله جوادی آملیکارکردها و چالشهای گسترش حکمت عملی با تکیه بر آموزههای فارابی و آیتالله جوادی آملی [دوره 23، شماره 90، 1397، صفحه 79-97]
آیتالله جوادی آملیصورتبندی سازوکار حداقلی نظریه آیتالله جوادی آملی برای تقسیمبندی علوم [دوره 24، شماره 94، 1398، صفحه 70-88]
آیتالله سیدعلی خامنهایتمدن نوین اسلامی در اندیشه آیتالله خامنهای (چیستی و چگونگی تکامل تمدنی جمهوری اسلامی ایران) [دوره 19، شماره 74، 1393، صفحه 198-237]
آیت الله مصباح یزدیلغزش معناشناختی در نظریههای اخلاقی غایتگرا با تأکید بر نظریۀ اخلاقی استاد مصباح یزدی [دوره 23، شماره 89، 1397، صفحه 4-28]
آیتالله مصباح یزدی(ره)تحول در علم کلام از دیدگاه آیت الله مصباح یزدی(ره) [دوره 27، شماره 106، 1401، صفحه 7-34]
آخرتگرایینقد درونی تباین دین و معنویت در نظریه پیوند معنویت و عقلانیت [دوره 21، شماره 84، 1395، صفحه 59-81]
آراء کلامیچگونگی مواجهه شیخ مفید با میراث حدیثی امامیه [دوره 17، شماره 66، 1391، صفحه 83-105]
آرامشنقد و بررسی مسئله «رنج» در نظریه معنویت و عقلانیت [دوره 21، شماره 83، 1395، صفحه 77-97]
آرمان علم غیرارزشباراهمیت تعهدات فراهنجاری آرمان علم غیرارزشبار [دوره 21، شماره 84، 1395، صفحه 124-148]
آموزۀ ولایتالزامات بینش هانری کربن درباره ولایت در روش مطالعه تاریخی اسلام (بررسی دو رویکرد تاریخ قدسی و تاریخمندی فهم دین) [دوره 23، شماره 89، 1397، صفحه 120-143]
آنالوژیآنالوژی، اقسام و مبانی آن: بررسی دیدگاه آکوئیناس و ابن سینا [دوره 21، شماره 82، 1395، صفحه 4-30]
ابتهاجواکاوی مفهوم اختیار در حکمت متعالیه [دوره 24، شماره 94، 1398، صفحه 144-167]
ابرمعناخلق معنا یا کشف معنا؟ مطالعه، ارزیابی و همافزاییِ دیدگاههای اروین یالوم و ویکتور فرانکل پیرامون معناداری زندگی در بستر فلسفهدرمانی [دوره 26، شماره 104، 1400، صفحه 156-185]
ابنرشدجدال غزالی و ابنرشد در باب علیّت [دوره 14، شماره 54، 1388، صفحه 162-190]
ابن سینانظریۀ عمل ابن سینا [دوره 16، شماره 64، 1390، صفحه 27-44]
ابن سینامشکلات رابطۀ نفس و بدن: مقایسه ابنسینا و ملاصدرا [دوره 16، شماره 63، 1390، صفحه 2-31]
ابن سیناتأثیر تلقی ابن سینا از نفس بر تصویر او از جاودانگی [دوره 15، شماره 60، 1389، صفحه 2-17]
ابن سینابرهان در فلسفه کانت [دوره 25، شماره 98، 1399، صفحه 82-105]
ابن سیناامکان یا امتناع معاد جسمانی و ارتباط آن با ساختار زبان دین از دیدگاه ابن سینا [دوره 22، شماره 85، 1396، صفحه 64-88]
ابن سینابررسی رؤیا از دیدگاه ارسطو و ابن سینا [دوره 25، شماره 99، 1399، صفحه 75-96]
ابنسیناخلق عقلی و سعادت جاوید؛ دیدگاه ابن سینا دربارۀ نقش خرد در مقام عمل بر سعادت اخروی [دوره 15، شماره 59، 1389، صفحه 42-63]
ابنسیناتحول معرفتشناختی کلام امامیّه در دوران میانی و نقش ابنسینا در آن [دوره 20، شماره 77، 1394، صفحه 81-114]
ابنسینامعنا و ماهیت عمل بر اساس حد وسط اخلاقی نزد ابن سینا [دوره 21، شماره 81، 1395، صفحه 78-91]
ابنسینابرهان وجودی آنسلم(بر اساس تقریر گراهام اُپی) و مقایسه آن با برهان صدیقین ابنسینا [دوره 25، شماره 98، 1399، صفحه 106-136]
ابنسیناگستره و محدودۀ شهود عقلی در اخلاق مشرقی ابنسینا [دوره 18، شماره 71، 1392، صفحه 51-64]
ابنسینااثبات جاودانگی نفس در نظر افلاطون و تأثیر آن در برهان بساطت نفس سینوی در اثبات جاودانگی نفس (یک بررسی تاریخی) [دوره 25، شماره 99، 1399، صفحه 54-74]
ابنطفیلبررسی «حیّبن یقظان» ابنطفیل از منظر ذاتگرایی و ساختگرایی [دوره 18، شماره 72، 1392، صفحه 150-175]
ابن عربینسبت سعادت اخلاقی و جاودانگی در اندیشه ابن عربی و کیرکگور [دوره 25، شماره 98، 1399، صفحه 28-54]
ابنعربیشیخ علاء الدوله سمنانی و نقد نظریه وحدت وجود ابن عربی [دوره 25، شماره 99، 1399، صفحه 127-148]
ابنعربیشیوههای ارتباطی خداوند با انسان؛ تحلیلی از دیدگاه صوفیه دربارۀ ولیّپنداری خود و امکان مخاطبۀ مستقیم با خداوند [دوره 26، شماره 101، 1400، صفحه 93-119]
ابن فسانجسنقش معتزلیانِ شیعه شده در گرایش کلام امامیه به اعتزال [دوره 17، شماره 66، 1391، صفحه 28-59]
ابن قبهنقش معتزلیانِ شیعه شده در گرایش کلام امامیه به اعتزال [دوره 17، شماره 66، 1391، صفحه 28-59]
ابن قبه رازیملاحظاتی بر خوانش مدرسی طباطبایی از ابن قبه [دوره 17، شماره 67، 1391، صفحه 122-140]
ابن میثم بحرانیمواجهه متکلمان امامیه با فلسفه در سده هفتم [دوره 20، شماره 77، 1394، صفحه 115-151]
ابن مملک. متکلمان ناشناخته امامی بغداد از غیبت صغری تا دوران شیخ مفید [دوره 17، شماره 66، 1391، صفحه 60-82]
ابن مملک اصفهانینقش معتزلیانِ شیعه شده در گرایش کلام امامیه به اعتزال [دوره 17، شماره 66، 1391، صفحه 28-59]
ابوالحسین مزینشطحیات صوفیه در سنجۀ آیات و روایات (مطالعۀ موردی: شطحیات ابوالحسین مزین و ابوالقاسم نصرآبادی) [دوره 26، شماره 102، 1400، صفحه 150-176]
اخلاق فضیلتبررسی تطبیقی الگوگرایی در مسیحیت و اسلام، با تأکید بر دیدگاه زگزبسکی و اخلاق ولایی [دوره 28، شماره 111، 1402، صفحه 7-38]
اخلاقگرایِ عقلانیتحلیلی انگیزهشناختی از شکاکیت هیوم و تأثیر آن بر شهرت هیوم به الحاد: کوششی برای رفع اتهام شکاکیت از هیوم [دوره 23، شماره 90، 1397، صفحه 123-150]
اخلاق محضتناظر انسانشناسی عملگرا و انسانشناسی اخلاقی کانت و نقش آنها در تحقق عملی اخلاق وی [دوره 26، شماره 101، 1400، صفحه 6-36]
اخلاقمحوریاخلاقمحوری یا باورمحوری؟ تحلیلی انتقادی از حکمت جهاد ابتدایی [دوره 25، شماره 97، 1399، صفحه 33-55]
اخلاق مشرقیگستره و محدودۀ شهود عقلی در اخلاق مشرقی ابنسینا [دوره 18، شماره 71، 1392، صفحه 51-64]
اخلاق هکهککردن و نفوذ به سیستمهای رایانهای از منظر اخلاقی [دوره 20، شماره 78، 1394، صفحه 104-128]
اخلاق ولاییبررسی تطبیقی الگوگرایی در مسیحیت و اسلام، با تأکید بر دیدگاه زگزبسکی و اخلاق ولایی [دوره 28، شماره 111، 1402، صفحه 7-38]
ادات شرطبررسی دو استدلال به نفع نظریه منطقدانان در تبیین معنای جملات شرطی [دوره 16، شماره 62، 1390، صفحه 107-140]
ادبیات فارسی دبیرستاننقدی بر گزینش متون صوفیه در کتب درسی ادبیات فارسی و تاثیر ضمنی آن در ایجاد باورهای فرقهای [دوره 26، شماره 103، 1400، صفحه 172-199]
ادراکچیستی لذت از منظر ابنسینا و فخر رازی [دوره 17، شماره 68، 1391، صفحه 37-61]
ادراکات اعتبارینظریۀ عدالت اجتماعی علامه طباطبایی و مبانی آن [دوره 22، شماره 86، 1396، صفحه 93-117]
ادراکات حقیقیبررسی اعتباریبودن علوم انسانی از منظر علامه طباطبایی [دوره 27، شماره 105، 1401، صفحه 7-30]
ادراک حسیآزادی بهمثابۀ سرچشمه ابداع در هنر [دوره 18، شماره 71، 1392، صفحه 65-87]
ارادۀ آزاداراده آزاد؛ دیدگاههای معاصر در باب ارادۀ آزاد [دوره 15، شماره 57، 1389، صفحه 149-188]
ارادۀ آزاداراده آزاد و دشواره جبر در نظریه سلطنت [دوره 26، شماره 103، 1400، صفحه 60-87]
ارادۀ الهیتحلیلی تاریخی از علمانگاری ارادۀ خداوند در کلام امامیه [دوره 27، شماره 105، 1401، صفحه 112-136]
ایران معاصردرآمدى بر جریان شناسى اندیشه اجتماعى دینى در ایران معاصر(2) [دوره 12، شماره 46-45، 1386، صفحه 218-282]
ارتباط با هم نوعتبیین معناشناختی و هستیشناختی تنهایی وجودی و ارائۀ رهیافتهای آن از دیدگاه اروین د. یالوم و ملاصدرا [دوره 27، شماره 107، 1401، صفحه 7-31]
ارجاء سیاسیمعنای «ارجاء» در روایات اهل بیت(ع) [دوره 17، شماره 67، 1391، صفحه 67-91]
ارجاء کلامیمعنای «ارجاء» در روایات اهل بیت(ع) [دوره 17، شماره 67، 1391، صفحه 67-91]
ارزشتناسب و سازگاری وجودی به منزلۀ ارزش بنیادین [دوره 18، شماره 69، 1392، صفحه 2-33]
اعتماد معرفتیبررسی برهان اجماع عام برای اثبات وجود خدا بر اساس تقریر لیندا زاگزبسکی [دوره 28، شماره 110، 1402، صفحه 83-114]
اعجازنقدی بر نقد نه طوطی مُقلّد، نه زنبور مُولّد [دوره 12، شماره 48-47، 1386، صفحه 201-231]
افضلبودننقد و بررسی اشکالات فخر رازی بر دلایل افضلیّت امیر مؤمنان علی(علیه السّلام)در کتاب الاربعین فی اصول الدین [دوره 25، شماره 100، 1399، صفحه 180-205]
افلاطونگزارش, تحلیل و نقد کتاب الجمع بین رأیى الحکیمین اثر فارابى [دوره 12، شماره 46-45، 1386، صفحه 116-140]
افلاطوننظریۀ اخلاقشناختی ارسطو؛ سنتزی از آموزههای افلاطون و پروتاگوراس [دوره 21، شماره 81، 1395، صفحه 124-147]
افلاطوناثبات جاودانگی نفس در نظر افلاطون و تأثیر آن در برهان بساطت نفس سینوی در اثبات جاودانگی نفس (یک بررسی تاریخی) [دوره 25، شماره 99، 1399، صفحه 54-74]
افلاطونرابطۀ فلسفه، کاتارسیس و مرگ در اندیشه افلاطون [دوره 25، شماره 100، 1399، صفحه 55-76]
اقتصاداعتدالگرایی در گسترۀ تاریخ تمدن اسلامی؛ یک بررسی مقدماتی [دوره 19، شماره 75، 1393، صفحه 40-66]
اقتصاد اشتراکینقد نظریۀ سوسیالیستی اقتصاد اشتراکی از منظر اخلاقی؛ بر مبنای تفکرات فردریش هایک و آین رند [دوره 26، شماره 104، 1400، صفحه 127-155]
اقسام فاعلطبقهبندی علت فاعلی در نظام صدرایی و بررسی نوآوری وی در فاعل بالتسخیر [دوره 20، شماره 78، 1394، صفحه 4-32]
اقناعتفسیر ابن رشد از عقلانیّت ارسطویی و نسبت آن با دین [دوره 27، شماره 106، 1401، صفحه 196-223]
اگزیستانسیالیسمبازخوانی نمایشنامۀ پایان بازی اثر ساموئل بکت بر اساس اصول اگزیستانسیالیسم [دوره 27، شماره 108، 1401، صفحه 173-200]
اگوی استعلاییتعیین مبنای اختلاف فیزیکالیسم پیشینی و پسینی و بررسی لوازم هرکدام [دوره 15، شماره 57، 1389، صفحه 23-49]
الیاقوت فی علم الکلامنوبختی، متکلمی اندیشمند و نوآور [دوره 20، شماره 77، 1394، صفحه 54-80]
الاهیاتدرآمدی بر «الاهیات عملی» در اندیشۀ دینیِ مدرن [دوره 16، شماره 61، 1390، صفحه 109-135]
الهیات جدیدپارادایمهای الهیاتی و مسئله شرّ؛ با تأکید بر آرای برایان دیویس [دوره 22، شماره 86، 1396، صفحه 165-191]
الهیات سنتیپارادایمهای الهیاتی و مسئله شرّ؛ با تأکید بر آرای برایان دیویس [دوره 22، شماره 86، 1396، صفحه 165-191]
الهیات طبیعیبررسی الهیات علمی از دیدگاه آلیستر مک گراث [دوره 27، شماره 108، 1401، صفحه 84-114]
الهیات علمیبررسی الهیات علمی از دیدگاه آلیستر مک گراث [دوره 27، شماره 108، 1401، صفحه 84-114]
الهیات و خداتبیین، بررسی و نقد اندیشۀ دینی کانت [دوره 18، شماره 71، 1392، صفحه 88-108]
الهامالهام واژهها: بررسی نظریههای لفظمحور در باب الهام کتاب مقدس [دوره 14، شماره 55، 1388، صفحه 86-110]
الهامشیوههای ارتباطی خداوند با انسان؛ تحلیلی از دیدگاه صوفیه دربارۀ ولیّپنداری خود و امکان مخاطبۀ مستقیم با خداوند [دوره 26، شماره 101، 1400، صفحه 93-119]
الهام لفظمحورالهام واژهها: بررسی نظریههای لفظمحور در باب الهام کتاب مقدس [دوره 14، شماره 55، 1388، صفحه 86-110]
الوهیتبررسی دیدگاه قرآن و عهد جدید در باره الوهیت مسیح (علیه السّلام) [دوره 28، شماره 110، 1402، صفحه 26-53]
امالیگونهشناسی تأویل و تبیین روایات در کتاب امالی سید مرتضی [دوره 17، شماره 68، 1391، صفحه 117-138]
امامتنظریه «امامت باطنی در تشیع نخستین» در بوته نقد [دوره 17، شماره 67، 1391، صفحه 173-198]
امامتارزیابی و نقد نوآوریهای شاه ولیالله دهلوی در حوزه خلافت و امامتشناسی [دوره 23، شماره 91، 1397، صفحه 56-82]
امامتنقد و بررسی اشکالات فخر رازی بر دلایل افضلیّت امیر مؤمنان علی(علیه السّلام)در کتاب الاربعین فی اصول الدین [دوره 25، شماره 100، 1399، صفحه 180-205]
امام خمین(ره)رابطه لذت، فضیلت و سعادت در اندیشه سنکای رواقی و امام خمینی (ره) [دوره 24، شماره 96، 1398، صفحه 103-126]
امام خمینی (ره)بررسی زندهانگاری و نطق جمادات در نظریه امام خمینی (ره) [دوره 18، شماره 71، 1392، صفحه 136-159]
امام خمینی(ره)مبانی نظری «فنا» از نظر امام خمینی(قدّس سرّه) و مایستر اکهارت [دوره 25، شماره 100، 1399، صفحه 77-103]
امام علی(علیه السّلام)نقد و بررسی اشکالات فخر رازی بر دلایل افضلیّت امیر مؤمنان علی(علیه السّلام)در کتاب الاربعین فی اصول الدین [دوره 25، شماره 100، 1399، صفحه 180-205]
امامیهاعتزالگرایی سید مرتضی؛ بررسی و نقد [دوره 18، شماره 72، 1392، صفحه 121-149]
امر حسیچگونگی غلبه هنر بر متافیزیک غرب در تفکر هایدگر [دوره 25، شماره 100، 1399، صفحه 6-26]
امر خیرخوانشی انتقادی از ماهیت امر اخلاقی در تفکر نیشیدا کیتارو (مکتب کیوتو) [دوره 26، شماره 103، 1400، صفحه 88-110]
امر زیباهماهنگی قوا و ایدهها در امر زیبا و والا: مبنای ابعاد تربیتی نقد سوم کانت [دوره 28، شماره 111، 1402، صفحه 188-222]
امر قدسیالزامات بینش هانری کربن درباره ولایت در روش مطالعه تاریخی اسلام (بررسی دو رویکرد تاریخ قدسی و تاریخمندی فهم دین) [دوره 23، شماره 89، 1397، صفحه 120-143]
امر مطلقتبیین و تحلیل مفهوم وظیفه در اخلاق کانت [دوره 14، شماره 56، 1388، صفحه 36-61]
امر والاهماهنگی قوا و ایدهها در امر زیبا و والا: مبنای ابعاد تربیتی نقد سوم کانت [دوره 28، شماره 111، 1402، صفحه 188-222]
امکانتصورپذیری و توجیه باور وجهی؛ دفاع از مدل یبلو [دوره 23، شماره 90، 1397، صفحه 151-175]
امنیتهککردن و نفوذ به سیستمهای رایانهای از منظر اخلاقی [دوره 20، شماره 78، 1394، صفحه 104-128]
امور روانشناختیهویت شخصی؛ نگاهی به چند رویکرد رایج [دوره 15، شماره 58، 1389، صفحه 134-152]
باید و نبایدمفهوم ضرورت در نظریۀ اخلاقی آیت الله مصباح یزدی [دوره 21، شماره 84، 1395، صفحه 4-25]
بارداری خواستهحق زن بر کنترل بدن خود [دوره 16، شماره 62، 1390، صفحه 29-60]
بارداری ناخواستهحق زن بر کنترل بدن خود [دوره 16، شماره 62، 1390، صفحه 29-60]
باروخ برودیسقط جنین و استدلال ”آغاز فعالیت مغز“ [دوره 22، شماره 87، 1396، صفحه 63-83]
بایزیدشیوههای ارتباطی خداوند با انسان؛ تحلیلی از دیدگاه صوفیه دربارۀ ولیّپنداری خود و امکان مخاطبۀ مستقیم با خداوند [دوره 26، شماره 101، 1400، صفحه 93-119]
بازنماییگراییرهایی از جزم سوم تجربهگرایی؛ طرد بازنماییگرایی و حرکت به سوی استنباطگرایی [دوره 22، شماره 88، 1396، صفحه 152-175]
بازنمودگراییاستدلالهایی به سود و زیان بازنمودگرایی [دوره 15، شماره 58، 1389، صفحه 2-22]
بساطت نفساثبات جاودانگی نفس در نظر افلاطون و تأثیر آن در برهان بساطت نفس سینوی در اثبات جاودانگی نفس (یک بررسی تاریخی) [دوره 25، شماره 99، 1399، صفحه 54-74]
بقاء بدنبقاء نفس از دیدگاه ملاصدرا [دوره 16، شماره 63، 1390، صفحه 121-150]
بقاء نفسبقاء نفس از دیدگاه ملاصدرا [دوره 16، شماره 63، 1390، صفحه 121-150]
بقای نفسبررسی سازگاری نظریۀ تجرد نفس با آموزههای قرآنی مربوط به زندگی اخروی [دوره 25، شماره 99، 1399، صفحه 30-53]
بقای نفساثبات جاودانگی نفس در نظر افلاطون و تأثیر آن در برهان بساطت نفس سینوی در اثبات جاودانگی نفس (یک بررسی تاریخی) [دوره 25، شماره 99، 1399، صفحه 54-74]
بکتبازخوانی نمایشنامۀ پایان بازی اثر ساموئل بکت بر اساس اصول اگزیستانسیالیسم [دوره 27، شماره 108، 1401، صفحه 173-200]
تحویلناپذیرینسخۀ علّی نوخاستهگرایی در مورد ویژگی آگاهی کیفی [دوره 15، شماره 58، 1389، صفحه 23-54]
تخطئهتخطئه، تصویب یا تلورانس؟ تأملاتی در مبانی نظری شکیبایی دینی [دوره 27، شماره 105، 1401، صفحه 61-88]
تخیلبررسی انتقادی دیدگاه هیوم در باب منشأ و مفاد اعتقاد به نفس/ روح آدمی [دوره 25، شماره 99، 1399، صفحه 6-29]
تخیلپذیریتصورپذیری و توجیه باور وجهی؛ دفاع از مدل یبلو [دوره 23، شماره 90، 1397، صفحه 151-175]
تخیل ساختمندنقش هستیشناسی شهودی، ساختمندی و تمثیل در تخیل خلاق علمی [دوره 24، شماره 93، 1398، صفحه 101-126]
تخیل علمینقش هستیشناسی شهودی، ساختمندی و تمثیل در تخیل خلاق علمی [دوره 24، شماره 93، 1398، صفحه 101-126]
ترجیح فقراالاهیات آزادیبخش آمریکای لاتین و وجوه تمایز آن با الاهیات مسیحی معاصر [دوره 14، شماره 56، 1388، صفحه 156-182]
تساهل و تعامل معروف«تعارف» و «تعامل معروف» دو اصل بنیادین در فرایند تمدنی [دوره 20، شماره 80، 1394، صفحه 77-100]
تشبیهنقد و بررسی انتساب تشبیه و تجسیم به هشام بن حکم [دوره 16، شماره 62، 1390، صفحه 169-191]
تشبیه و تجسیمجریانشناسی اصحاب حدیث از ابتدای شکلگیری تا دوران اقتدار اشاعره [دوره 17، شماره 66، 1391، صفحه 126-146]
تشخص وجودغزالی در کشاکش وحدت و تشخّص [دوره 24، شماره 93، 1398، صفحه 55-77]
تشیعالزامات بینش هانری کربن درباره ولایت در روش مطالعه تاریخی اسلام (بررسی دو رویکرد تاریخ قدسی و تاریخمندی فهم دین) [دوره 23، شماره 89، 1397، صفحه 120-143]
تناسب وجودیتناسب و سازگاری وجودی به منزلۀ ارزش بنیادین [دوره 18، شماره 69، 1392، صفحه 2-33]
تناقض و تخالفپژوهشی قرآنی-تفسیری در معرفی و تبیین تئوریِ توحید بنیان تقریب [دوره 27، شماره 105، 1401، صفحه 160-188]
تنزیل لفظی وحیبررسی نقش جبرئیل در نزول لفظی وحی از منظر عرفان اسلامی [دوره 24، شماره 93، 1398، صفحه 31-54]
تنهاییِ وجودیتبیین معناشناختی و هستیشناختی تنهایی وجودی و ارائۀ رهیافتهای آن از دیدگاه اروین د. یالوم و ملاصدرا [دوره 27، شماره 107، 1401، صفحه 7-31]
تُهیّتخوانشی انتقادی از ماهیت امر اخلاقی در تفکر نیشیدا کیتارو (مکتب کیوتو) [دوره 26، شماره 103، 1400، صفحه 88-110]
تهذیبتوضیح نسبت مرگ ارادی، معرفت و اخلاق در اندیشۀ صدرا [دوره 27، شماره 107، 1401، صفحه 99-120]
جمله شرطیبررسی دو استدلال به نفع نظریه منطقدانان در تبیین معنای جملات شرطی [دوره 16، شماره 62، 1390، صفحه 107-140]
جملۀ خودارجاعبررسی و نقد راهحل هورویچ برای پارادوکس دروغگو مطابق نظریۀ حداقلی صدق [دوره 26، شماره 102، 1400، صفحه 32-61]
جمهوری اسلامی ایرانتمدن نوین اسلامی در اندیشه آیتالله خامنهای (چیستی و چگونگی تکامل تمدنی جمهوری اسلامی ایران) [دوره 19، شماره 74، 1393، صفحه 198-237]
جنسیتگراییاستدلالهایی به سود و زیان بازنمودگرایی [دوره 15، شماره 58، 1389، صفحه 2-22]
جنیفر لکیگواهی به مثابه منبع تولید معرفت؛ بررسی و تحلیل دیدگاه جنیفرلکی [دوره 17، شماره 68، 1391، صفحه 75-95]
جنگ فرهنگیبررسی کلی مفاهیم پایۀ تمدّن اسلامی در اندیشۀ مالک بن نبی [دوره 19، شماره 74، 1393، صفحه 88-116]
جهادجامعه، فرهنگ و تمدّن در تفکّر و تجربۀ صوفیان مسلمان [دوره 16، شماره 64، 1390، صفحه 75-99]
جهاد ابتداییاخلاقمحوری یا باورمحوری؟ تحلیلی انتقادی از حکمت جهاد ابتدایی [دوره 25، شماره 97، 1399، صفحه 33-55]
جهان اخلاقاحتجاج اخلاقی بر ضرورت زندگی پس از مرگ [دوره 25، شماره 98، 1399، صفحه 6-27]
جهانِ اسلام«سکولاریسمِ گزینهای» در جهان اسلام؛ بررسی اندیشهٔ چارلز تیلور دربارهٔ فرایند عرفیشدنِ جوامع اسلامی [دوره 28، شماره 112، 1402، صفحه 7-31]
جهان واقعیبررسی و نقد دیدگاه دیویدگریفین درباره قدرت خداوند [دوره 25، شماره 97، 1399، صفحه 117-140]
جوادی آملیتعقّل و تدیّن در ساحتهای تمدّن از منظر حکیم متألّه جوادی آملی [دوره 19، شماره 74، 1393، صفحه 117-143]
جورج ادوارد مورمغالطه طبیعتگرایانه از منظر جورج مور [دوره 20، شماره 79، 1394، صفحه 32-57]
جوهربررسی تحلیلی و مقایسهای مفهوم جوهر در فلسفه ارسطو و ملاصدرا [دوره 25، شماره 98، 1399، صفحه 164-181]
جوهر انساننفس و روح از نظر میرزا مهدی اصفهانی [دوره 15، شماره 60، 1389، صفحه 103-124]
چ
چارلز تیلورانسان اصیل کیست؟ تحلیل انتقادی خوانش مصطفی ملکیان از مفهوم «اصالت» با ابتنا بر دیدگاه چارلز تیلور [دوره 26، شماره 101، 1400، صفحه 64-92]
چارلز تیلور«سکولاریسمِ گزینهای» در جهان اسلام؛ بررسی اندیشهٔ چارلز تیلور دربارهٔ فرایند عرفیشدنِ جوامع اسلامی [دوره 28، شماره 112، 1402، صفحه 7-31]
خطاناپذیرینگاهی به مبناگرایی سنتی در فلسفۀ غرب؛از یقین دکارت تا خطاناپذیری بونجور [دوره 18، شماره 69، 1392، صفحه 82-101]
خطاناپذیریزمینهها و عوامل تردید در خطاناپذیری کتاب مقدس [دوره 14، شماره 56، 1388، صفحه 87-110]
خلاقیتنقش هستیشناسی شهودی، ساختمندی و تمثیل در تخیل خلاق علمی [دوره 24، شماره 93، 1398، صفحه 101-126]
خلق از عدمخدا: محرّک نامتحرک [دوره 12، شماره 46-45، 1386، صفحه 25-41]
خلق معناخلق معنا یا کشف معنا؟ مطالعه، ارزیابی و همافزاییِ دیدگاههای اروین یالوم و ویکتور فرانکل پیرامون معناداری زندگی در بستر فلسفهدرمانی [دوره 26، شماره 104، 1400، صفحه 156-185]
خلود نفسخلود نفس بدون بدن [دوره 12، شماره 46-45، 1386، صفحه 59-76]
خلود نفس بدون بدنخلود نفس بدون بدن [دوره 12، شماره 46-45، 1386، صفحه 59-76]
خواستبرهمکُنشِ اجزای نفس و تکوینِ مبادی عمل در اخلاق نیکوماخوس [دوره 26، شماره 104، 1400، صفحه 37-64]
دیوید گریفینبررسی و نقد دیدگاه دیویدگریفین درباره قدرت خداوند [دوره 25، شماره 97، 1399، صفحه 117-140]
دیوید هیومتحلیلی انگیزهشناختی از شکاکیت هیوم و تأثیر آن بر شهرت هیوم به الحاد: کوششی برای رفع اتهام شکاکیت از هیوم [دوره 23، شماره 90، 1397، صفحه 123-150]
دیوید هیومسهم دیوید هیوم در پیدایش روانشناسیگرایی در فلسفۀ غربی [دوره 27، شماره 108، 1401، صفحه 115-146]
رواقیانرابطه لذت، فضیلت و سعادت در اندیشه سنکای رواقی و امام خمینی (ره) [دوره 24، شماره 96، 1398، صفحه 103-126]
رواننفس و ابعاد و مراتب آن از دیدگاه علامه محمدتقی جعفری [دوره 15، شماره 60، 1389، صفحه 18-46]
رواندرمانی اگزیستانسیالخلق معنا یا کشف معنا؟ مطالعه، ارزیابی و همافزاییِ دیدگاههای اروین یالوم و ویکتور فرانکل پیرامون معناداری زندگی در بستر فلسفهدرمانی [دوره 26، شماره 104، 1400، صفحه 156-185]
روانشناسی اجتماعی دینبازخوانی نظریۀ ماکس وبر در همبستگی معنادار و مثبت سرمایهداری و پروتستانتیسم [دوره 14، شماره 56، 1388، صفحه 111-155]
روانشناسی اخلاقطبیعیگرایی در فلسفه اخلاق معاصر؛با تمرکز بر مصادیق کاربرد علوم تجربی در قلمرو فلسفه اخلاق [دوره 19، شماره 76، 1393، صفحه 56-76]
روانشناسیگراییسهم دیوید هیوم در پیدایش روانشناسیگرایی در فلسفۀ غربی [دوره 27، شماره 108، 1401، صفحه 115-146]
رویکرد ارجاء به ایمانرویکرد وظیفهگرایانه به ایمان و واکنشهای مختلف متکلمان امامیه تا قرن پنجم به آن [دوره 27، شماره 105، 1401، صفحه 89-111]
رویکرد غیرشناختیگرامر دینی از منظر فیلیپس و نقد آن [دوره 20، شماره 78، 1394، صفحه 129-153]
رویکرد فراتاریخیالزامات بینش هانری کربن درباره ولایت در روش مطالعه تاریخی اسلام (بررسی دو رویکرد تاریخ قدسی و تاریخمندی فهم دین) [دوره 23، شماره 89، 1397، صفحه 120-143]
رویکرد فضیلتگرایانه به ایمانرویکرد وظیفهگرایانه به ایمان و واکنشهای مختلف متکلمان امامیه تا قرن پنجم به آن [دوره 27، شماره 105، 1401، صفحه 89-111]
رویکردهای دینپژوهیضرورت نگاه تمدنی به مفهوم معنویت [دوره 19، شماره 75، 1393، صفحه 123-153]
ز
زیباییشناسیمتافیزیک در ویتگنشتاین:انکار یا ضرورت [دوره 28، شماره 109، 1402، صفحه 59-95]
زبانرابطۀ انسان و هستی؛ اقتضائات و موانع از نگاه مارتین هیدگر [دوره 15، شماره 58، 1389، صفحه 177-201]
زبانعوامل انگیزشی وحدتبخش برای رسیدن به یکپارچگی ایدئال در تمدن از دیدگاه علامه جعفری [دوره 24، شماره 95، 1398، صفحه 6-30]
زبان ادبیتحلیل زبان ادبی قرآن با تکیه بر نقد نظریه جدایی زبان ادبی از زبان عادی [دوره 18، شماره 72، 1392، صفحه 2-32]
زبان دینگرامر دینی از منظر فیلیپس و نقد آن [دوره 20، شماره 78، 1394، صفحه 129-153]
زبان دینامکان یا امتناع معاد جسمانی و ارتباط آن با ساختار زبان دین از دیدگاه ابن سینا [دوره 22، شماره 85، 1396، صفحه 64-88]
زبان دینیآنالوژی، اقسام و مبانی آن: بررسی دیدگاه آکوئیناس و ابن سینا [دوره 21، شماره 82، 1395، صفحه 4-30]
زبان عادیتحلیل زبان ادبی قرآن با تکیه بر نقد نظریه جدایی زبان ادبی از زبان عادی [دوره 18، شماره 72، 1392، صفحه 2-32]
زبان قرآنبررسی زندهانگاری و نطق جمادات در نظریه امام خمینی (ره) [دوره 18، شماره 71، 1392، صفحه 136-159]
زبان معیارتحلیل زبان ادبی قرآن با تکیه بر نقد نظریه جدایی زبان ادبی از زبان عادی [دوره 18، شماره 72، 1392، صفحه 2-32]
شکیبایی دینیتخطئه، تصویب یا تلورانس؟ تأملاتی در مبانی نظری شکیبایی دینی [دوره 27، شماره 105، 1401، صفحه 61-88]
شکگراییتحلیلی انگیزهشناختی از شکاکیت هیوم و تأثیر آن بر شهرت هیوم به الحاد: کوششی برای رفع اتهام شکاکیت از هیوم [دوره 23، شماره 90، 1397، صفحه 123-150]
شناختنومن و فنومن در فلسفة کانت [دوره 13، شماره 50-49، 1387، صفحه 75-98]
شناختاریمعناشناسی «خوب» از نظر ناول اسمیت [دوره 21، شماره 82، 1395، صفحه 31-61]
شناختشناسیمنابع شناخت از دیدگاه شیخ حرّ عاملی [دوره 20، شماره 77، 1394، صفحه 152-169]
ضرورت علّی معلولیجدال غزالی و ابنرشد در باب علیّت [دوره 14، شماره 54، 1388، صفحه 162-190]
ضرورت منشأدلالتِ صلب و ذاتگرایی درباره افراد [دوره 14، شماره 55، 1388، صفحه 143-173]
ضرورت وجودبررسی و نقد براهین وجودی از منظر گراهام اُپی [دوره 25، شماره 97، 1399، صفحه 91-116]
ضرورت وعد و وعیدبررسی و نقد اعتبار قاعدهی لطف [دوره 27، شماره 105، 1401، صفحه 137-159]
ضعف روششناختیدرنگی در اصالت حجیّت ظنون عقلی؛ نقدی بر مقاله «بررسی انتقادی دیدگاه فنایی دربارۀ حجیّت ظنون عقلی» [دوره 26، شماره 102، 1400، صفحه 62-85]
ط
طبیعتمتعلق شوق و اراده از منظر پارهای از اصولیان [دوره 14، شماره 55، 1388، صفحه 2-39]
طبیعتمسئلۀ عینیت در عدالت اجتماعی [دوره 22، شماره 86، 1396، صفحه 65-92]
طبیعتگراییتحلیلی انگیزهشناختی از شکاکیت هیوم و تأثیر آن بر شهرت هیوم به الحاد: کوششی برای رفع اتهام شکاکیت از هیوم [دوره 23، شماره 90، 1397، صفحه 123-150]
طبیعتگراییتأملی بر جایگاه حقوق طبیعی در منظومه فکری استاد مطهری [دوره 24، شماره 95، 1398، صفحه 83-106]
طبیعیسازیطبیعیگرایی در فلسفه اخلاق معاصر؛با تمرکز بر مصادیق کاربرد علوم تجربی در قلمرو فلسفه اخلاق [دوره 19، شماره 76، 1393، صفحه 56-76]
طبیعیگراییطبیعیگرایی در فلسفه اخلاق معاصر؛با تمرکز بر مصادیق کاربرد علوم تجربی در قلمرو فلسفه اخلاق [دوره 19، شماره 76، 1393، صفحه 56-76]
طبیعیگراییسهم دیوید هیوم در پیدایش روانشناسیگرایی در فلسفۀ غربی [دوره 27، شماره 108، 1401، صفحه 115-146]
علیت فاعلی اجبارکنندهبررسی و نقد دیدگاه دیویدگریفین درباره قدرت خداوند [دوره 25، شماره 97، 1399، صفحه 117-140]
علیت فاعلی ترغیبکنندهبررسی و نقد دیدگاه دیویدگریفین درباره قدرت خداوند [دوره 25، شماره 97، 1399، صفحه 117-140]
علل فراطبیعیجایگاه عالم فراماده و عوامل فرامادی در نظریه علم دینی آیتالله جوادی آملی [دوره 24، شماره 94، 1398، صفحه 22-43]
علمتعقّل و تدیّن در ساحتهای تمدّن از منظر حکیم متألّه جوادی آملی [دوره 19، شماره 74، 1393، صفحه 117-143]
علمتحلیل مفهوم معرفت از نظر ابنسینا بر اساس معرفتشناسی معاصر [دوره 18، شماره 71، 1392، صفحه 2-21]
علمنقش اجماع در اندیشۀ کلامی سید مرتضی [دوره 17، شماره 66، 1391، صفحه 106-125]
علمفلسفة علم فقه (تعریف، ساختار و اولویتهای پژوهش) [دوره 12، شماره 48-47، 1386، صفحه 273-286]
علمواکاوی مفهوم اختیار در حکمت متعالیه [دوره 24، شماره 94، 1398، صفحه 144-167]
علمای اصفهانعلم امام در اندیشه علمای معاصر حوزه اصفهان [دوره 18، شماره 69، 1392، صفحه 127-152]
علم اخلاقچیستی «فلسفه اخلاقی» (در باب امکان و مطلوبیت تأسیس شاخهای نو در حوزه اخلاقپژوهی فلسفی) [دوره 19، شماره 73، 1393، صفحه 4-25]
علم اخلاقتحلیلی انگیزهشناختی از شکاکیت هیوم و تأثیر آن بر شهرت هیوم به الحاد: کوششی برای رفع اتهام شکاکیت از هیوم [دوره 23، شماره 90، 1397، صفحه 123-150]
علمِ اسلامیالهیات اجتماعی و تمدن اسلامی (بررسی آرای محمد فتحالله گولن درباره تمدن اسلامی) [دوره 22، شماره 88، 1396، صفحه 28-59]
علم امامعلم امام در اندیشه علمای معاصر حوزه اصفهان [دوره 18، شماره 69، 1392، صفحه 127-152]
علم به مصلحتتحلیلی تاریخی از علمانگاری ارادۀ خداوند در کلام امامیه [دوره 27، شماره 105، 1401، صفحه 112-136]
علم به وجه شیءمنطق صدرایی؛ آرا و نوآوریها در مباحث مقدماتی [دوره 14، شماره 54، 1388، صفحه 134-161]
علم پیشین الهیتبیین سازگاری علم پیشین الهی و اختیار انسان در بستر نظریۀ نسبیت اینشتین [دوره 26، شماره 103، 1400، صفحه 7-33]
علم حصولیمبناگرایی در معرفتشناسی ملاصدرا [دوره 26، شماره 102، 1400، صفحه 7-31]
علم حضوریمبناگرایی در معرفتشناسی ملاصدرا [دوره 26، شماره 102، 1400، صفحه 7-31]
علم حضوریتعریف علم حضوری در تفاسیر المیزان، الصافی و فلسفه ملاصدرا [دوره 28، شماره 110، 1402، صفحه 115-141]
علم درجه دومفلسفة علم فقه (تعریف، ساختار و اولویتهای پژوهش) [دوره 12، شماره 48-47، 1386، صفحه 273-286]
علم دینیجایگاه عالم فراماده و عوامل فرامادی در نظریه علم دینی آیتالله جوادی آملی [دوره 24، شماره 94، 1398، صفحه 22-43]
علم دینینظریه تعاملی معرفت دینی و علمی تبیین نسبت نظریۀ آیتالله جوادی آملی با مبحث «علم دینی» [دوره 24، شماره 94، 1398، صفحه 44-69]
علم دینیبررسی مدل تأسیسی دربارۀ علم دینی [دوره 24، شماره 94، 1398، صفحه 89-118]
علم دینیصورتبندی سازوکار حداقلی نظریه آیتالله جوادی آملی برای تقسیمبندی علوم [دوره 24، شماره 94، 1398، صفحه 70-88]
علم سرّی و باطنیبررسی نظریۀ تطور مفهوم عقل در اندیشه امامیه نخستین [دوره 17، شماره 67، 1391، صفحه 106-121]
علم شیء به وجهمنطق صدرایی؛ آرا و نوآوریها در مباحث مقدماتی [دوره 14، شماره 54، 1388، صفحه 134-161]
کرسگاردمنشأ الزامهای اخلاقی از نظر کریستین کرسگارد [دوره 22، شماره 85، 1396، صفحه 114-147]
کرکگورنسبت سعادت اخلاقی و جاودانگی در اندیشه ابن عربی و کیرکگور [دوره 25، شماره 98، 1399، صفحه 28-54]
کشف معناخلق معنا یا کشف معنا؟ مطالعه، ارزیابی و همافزاییِ دیدگاههای اروین یالوم و ویکتور فرانکل پیرامون معناداری زندگی در بستر فلسفهدرمانی [دوره 26، شماره 104، 1400، صفحه 156-185]
کواینپارادوکس تأیید؛ بررسی راهحلهای مبتنی بر رد معیار نیکو [دوره 17، شماره 68، 1391، صفحه 96-116]
کیوتوخوانشی انتقادی از ماهیت امر اخلاقی در تفکر نیشیدا کیتارو (مکتب کیوتو) [دوره 26، شماره 103، 1400، صفحه 88-110]
کونمعنای خارجیّت معنا و موضوعله از نظر میرزا مهدی اصفهانی [دوره 13، شماره 50-49، 1387، صفحه 223-253]
گ
گادامرپیشداشت کمالیافتگی؛ شرط ضروری فهم و کژفهمی نزد گادامر [دوره 23، شماره 92، 1397، صفحه 79-103]
گرامر دینیگرامر دینی از منظر فیلیپس و نقد آن [دوره 20، شماره 78، 1394، صفحه 129-153]
گراهام اُپیبررسی و نقد براهین وجودی از منظر گراهام اُپی [دوره 25، شماره 97، 1399، صفحه 91-116]
گراهام اُپیبرهان وجودی آنسلم(بر اساس تقریر گراهام اُپی) و مقایسه آن با برهان صدیقین ابنسینا [دوره 25، شماره 98، 1399، صفحه 106-136]
گرتلرپاسخ به مسئله گرتلر درباره معیار درونگرایی ـ برونگرایی در فلسفه ذهن [دوره 23، شماره 92، 1397، صفحه 104-126]
گردش ارواحاثبات جاودانگی نفس در نظر افلاطون و تأثیر آن در برهان بساطت نفس سینوی در اثبات جاودانگی نفس (یک بررسی تاریخی) [دوره 25، شماره 99، 1399، صفحه 54-74]
گزارهبررسی شرایط یک نظریۀ موفق عمل - نوع [دوره 28، شماره 109، 1402، صفحه 30-58]
گزارههای دینیگرامر دینی از منظر فیلیپس و نقد آن [دوره 20، شماره 78، 1394، صفحه 129-153]
معنای زندگیمعنای زندگی از دیدگاه آلبرکامو [دوره 18، شماره 71، 1392، صفحه 109-135]
معنای زندگیتحلیل انتقادی دیدگاه نیچه درباره معنای زندگی [دوره 19، شماره 76، 1393، صفحه 33-55]
معنای زندگیکانت و جعل معنای زندگی در دوره مدرن [دوره 22، شماره 87، 1396، صفحه 4-33]
معنای زندگیمعنای معنا در چهار دوره زندگی تولستوی [دوره 22، شماره 87، 1396، صفحه 34-62]
معنای زندگیخلق معنا یا کشف معنا؟ مطالعه، ارزیابی و همافزاییِ دیدگاههای اروین یالوم و ویکتور فرانکل پیرامون معناداری زندگی در بستر فلسفهدرمانی [دوره 26، شماره 104، 1400، صفحه 156-185]
معنای زندگیامکان زندگی معنادار در کلانشهرهای جدید با تأکید بر معماری مدرن [دوره 26، شماره 104، 1400، صفحه 186-218]
معنای غاییخلق معنا یا کشف معنا؟ مطالعه، ارزیابی و همافزاییِ دیدگاههای اروین یالوم و ویکتور فرانکل پیرامون معناداری زندگی در بستر فلسفهدرمانی [دوره 26، شماره 104، 1400، صفحه 156-185]
معناى زندگىنیچه و نیازهاى انسان معاصر [دوره 12، شماره 46-45، 1386، صفحه 170-197]
معنویتضرورت نگاه تمدنی به مفهوم معنویت [دوره 19، شماره 75، 1393، صفحه 123-153]
معنویتتولید و عرضه معنویت در بازار مصرف سرمایهداری [دوره 21، شماره 83، 1395، صفحه 30-57]
معنویتنقد و بررسی مسئله «رنج» در نظریه معنویت و عقلانیت [دوره 21، شماره 83، 1395، صفحه 77-97]
معنویتنقد درونی تباین دین و معنویت در نظریه پیوند معنویت و عقلانیت [دوره 21، شماره 84، 1395، صفحه 59-81]
نبوتشیوههای ارتباطی خداوند با انسان؛ تحلیلی از دیدگاه صوفیه دربارۀ ولیّپنداری خود و امکان مخاطبۀ مستقیم با خداوند [دوره 26، شماره 101، 1400، صفحه 93-119]
نظریهبررسی الهیات علمی از دیدگاه آلیستر مک گراث [دوره 27، شماره 108، 1401، صفحه 84-114]
نظریه استخلافتبیین مفهومی نظریه عدالت اجتماعی در اندیشه شهید صدر [دوره 22، شماره 86، 1396، صفحه 35-64]
نظریه «امر بین امرین»بررسی و نقد نظریه حکیم سبزواری در تبیین «أمر بین أمرین» [دوره 22، شماره 85، 1396، صفحه 20-42]
نظریه تاریخمندیالزامات بینش هانری کربن درباره ولایت در روش مطالعه تاریخی اسلام (بررسی دو رویکرد تاریخ قدسی و تاریخمندی فهم دین) [دوره 23، شماره 89، 1397، صفحه 120-143]
نظریه تفویضبررسی و نقد نظریه حکیم سبزواری در تبیین «أمر بین أمرین» [دوره 22، شماره 85، 1396، صفحه 20-42]
نظریه جبربررسی و نقد نظریه حکیم سبزواری در تبیین «أمر بین أمرین» [دوره 22، شماره 85، 1396، صفحه 20-42]
نظریه حداقلی صدقبررسی و نقد راهحل هورویچ برای پارادوکس دروغگو مطابق نظریۀ حداقلی صدق [دوره 26، شماره 102، 1400، صفحه 32-61]
نظریه دوقسمتی شواهداختلافنظر و مسئله تقارن معرفتی: علیه دیدگاه وزندهی برابر [دوره 21، شماره 84، 1395، صفحه 149-182]
نظریهدوگانهانگارانهبررسی و نقد انتقادات شیخ مفید بر دیدگاه انسانشناختی شیخ صدوق [دوره 23، شماره 89، 1397، صفحه 97-119]
نظریه زیادتبررسی و نقد قیاس غایب بر شاهد در اثبات نظریۀ زیادت صفات بر ذات الهی [دوره 24، شماره 96، 1398، صفحه 28-50]
نظریه عدالتدفاع از الزامآوربودن توافق فرضی در نظریۀ عدالت رالز [دوره 22، شماره 88، 1396، صفحه 129-151]
نظریه کسببررسی و نقد نظریه حکیم سبزواری در تبیین «أمر بین أمرین» [دوره 22، شماره 85، 1396، صفحه 20-42]
نظریه مادهانگارانهبررسی و نقد انتقادات شیخ مفید بر دیدگاه انسانشناختی شیخ صدوق [دوره 23، شماره 89، 1397، صفحه 97-119]
نظریه مطابقت در صدقتأملّى در برهان صدیقین به تقریر علامه طباطبایى [دوره 12، شماره 46-45، 1386، صفحه 2-24]
نظریه معنانقش نظریه «معنا» در تبیین هشام بن حکم از ماهیتِ ارادۀ خدا [دوره 24، شماره 96، 1398، صفحه 6-27]
نظریه معنابررسی تطبیقی هستیشناسیمعنا در دیدگاه فیض کاشانی و علامه طباطبایی [دوره 25، شماره 99، 1399، صفحه 97-126]
وجود بررسی تحلیلی و مقایسهای مفهوم جوهر در فلسفه ارسطو و ملاصدرا [دوره 25، شماره 98، 1399، صفحه 164-181]
وجود بشرط لاواکاوی نقش مبانی هستیشناختی دربرهان صدیقین علامه طباطبایی [دوره 19، شماره 73، 1393، صفحه 52-71]
وجود خدابررسی و نقد براهین وجودی از منظر گراهام اُپی [دوره 25، شماره 97، 1399، صفحه 91-116]
وجودشناسیجدال غزالی و ابنرشد در باب علیّت [دوره 14، شماره 54، 1388، صفحه 162-190]
وجودشناسی صفاتبررسی روایاتِ نفی صفات از ذات الهی و دلالتهای آن [دوره 19، شماره 73، 1393، صفحه 147-169]
وجود لابشرط مقسمیواکاوی نقش مبانی هستیشناختی دربرهان صدیقین علامه طباطبایی [دوره 19، شماره 73، 1393، صفحه 52-71]
وجود مطلقواکاوی نقش مبانی هستیشناختی دربرهان صدیقین علامه طباطبایی [دوره 19، شماره 73، 1393، صفحه 52-71]
وجود مطلقبرهان صدیقین [دوره 14، شماره 54، 1388، صفحه 65-85]
وحیویژگیهای خیال نبوی در نظر توماس آکوئیناس [دوره 16، شماره 61، 1390، صفحه 168-185]
وحیالهام واژهها: بررسی نظریههای لفظمحور در باب الهام کتاب مقدس [دوره 14، شماره 55، 1388، صفحه 86-110]
وحینقدی بر نقد نه طوطی مُقلّد، نه زنبور مُولّد [دوره 12، شماره 48-47، 1386، صفحه 201-231]
وحینظریه تعاملی معرفت دینی و علمی تبیین نسبت نظریۀ آیتالله جوادی آملی با مبحث «علم دینی» [دوره 24، شماره 94، 1398، صفحه 44-69]
وحیشیوههای ارتباطی خداوند با انسان؛ تحلیلی از دیدگاه صوفیه دربارۀ ولیّپنداری خود و امکان مخاطبۀ مستقیم با خداوند [دوره 26، شماره 101، 1400، صفحه 93-119]
وحیتجربۀ دینی از دیدگاه محمد مجتهدشبستری در بوتۀ نقد [دوره 26، شماره 104، 1400، صفحه 97-126]
وحیانیبودن الفاظ قرآنتطابق ظهور ملکی با حقیقت ملکوتی قرآن [دوره 22، شماره 86، 1396، صفحه 149-164]
وحدتوحدت یا دوگانگی نفس و روح از منظر اسلام [دوره 15، شماره 60، 1389، صفحه 125-145]
وحدتچیستی «تمدن» در فلسفه؛ عناصر ماهوی «تمدن» در نظریههای برخی فیلسوفان معاصر [دوره 21، شماره 84، 1395، صفحه 82-105]
وحدتتنوّع اسلامی در فرایند تمدنی [دوره 22، شماره 88، 1396، صفحه 4-27]
وحدتعوامل انگیزشی وحدتبخش برای رسیدن به یکپارچگی ایدئال در تمدن از دیدگاه علامه جعفری [دوره 24، شماره 95، 1398، صفحه 6-30]
ولایتشیوههای ارتباطی خداوند با انسان؛ تحلیلی از دیدگاه صوفیه دربارۀ ولیّپنداری خود و امکان مخاطبۀ مستقیم با خداوند [دوره 26، شماره 101، 1400، صفحه 93-119]